י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כינוס חשוב

במעמד כמאה רבנים: הועידה השנתית לרפואה והלכה של רשת בתי ההוראה המאורות וכללית

אמש התקיימה הועידה השנתית לרפואה ולהלכה של רשת בתי ההוראה 'המאורות', ובשיתוף מומחי הרפואה של 'כללית', כאשר מאות רבנים ומורי הוראה מכל רחבי הארץ נטלו חלק במעמד הגדול

במעמד כמאה רבנים: הועידה השנתית לרפואה והלכה של רשת בתי ההוראה המאורות וכללית
הועידה השנתית צילום: יעקב כהן

אמש התקיימה הועידה השנתית לרפואה והלכה בשיתוף רבנים, רופאים ומומחים לרפואה בהלכה, ועידה זו אשר מתקיימת זו לא בפעם הראשונה תורמת רבות לניסיונם הן של הרבנים והם של הרופאים בתחומי ם המשיקים בין רפואה והלכה, ואכן גם השנה התקיימה ועידה זאת.
בדיון המרכזי בוועידה נשא דברים ד"ר איתי גת, מומחה ברפואת נשים ופריון ב"כללית", ורופא בכיר בביה"ח אסף הרופא, שבהרצאה מרתקת נתן את המידע המפורט והרלוונטי ביותר למורי הוראה בענייני פוריות וטהרה.

רגע מרומם היה זה כאשר נכנס אל האולם, גאב"ד יורה דעה מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, אשר כיבד את המעמד הגדול בנוכחותו דקות ארוכות, ובדברים חמים הודה ל"כללית" שירותי בריאות, על השירות המיוחד לרבנים ומורי ההוראה, ובירך את מנהלי מגזר החרדי.

משא מיוחד נשמע מאת רב "כללית", הרה"ג רבי מנחם לפקיבקר שליט"א, אשר הרחיב בדברים בפני הרבנים על כל מערך הכשרות, ההלכה וההוראה במרפאות כללית ברחבי הארץ, כאשר בדבריו עמד על הידורי הכשרות המיוחדים שיש לכללית בכל בתי החולים והמרכזים הרפואיים בכל רחבי הארץ, וכן פתרונות הלכה מתקדמים בענייני בישול על ידי ישראל בצורה מיוחדת מאד, מעליות השבת והצמידים המיוחדים המונעים צורך בכתיבה בשבת, רבה של כללית המשיך ופירט על פעילותם הרבה של רבני המרכזים הרפואיים למען השמירה על כללי והידורי ההלכה ולפי כל השיטות, וכן הרב שיבח את הנהלת מחוז דן – פ"ת ובפרט מנהל המגזר החרדי במחוז הרב נחמיה בלושטיין שסייעו ויזמו את הכנס המפואר להרבות תורה הלכה בעם ישראל.

הרב אברהם קונסקי מנהל המגזר החרדי בכללית אמר כי "החיבור של כללית עם יהדות תימן ורבניה אשר נמשך לאורך שנים ומראה את גישתה של כללית בכלל ומחלקת דת וכשרות בפרט לדאגה לכלל המגזרים והעדות, שיתוף פעולה זה עם בית ההוראה 'מאורות' מתמשך והלך לאורך שנים.


הרב נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי במחוז דן – פ"ת שיזם את המפגש המיוחד בין כללית לבית ההוראה מאורות אמר: "תודה רבה לרבני מאורות שבאו וטרחו לקיים את הדיון ההלכתי המיוחד הזה, באירוע זה נכחנו לראות את חיבתם הרבה של רבני תימן וההוקרה שלהם לכללית, קופת החולים היחידה הפועלת ללאו לאות להרבות כבוד שמים והחמרות בעניני ההלכה.

רשת בתי ההוראה 'המאורות' לקהילות קודש תימן, נוסדה על ידי מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א, על מנת לתת מענה הלכה בהיר ומפורט, על פי דעת גדולי רבני תימן לדורותיהם, יחד עם השקפת רבותינו הנאמנה. רשת בתי ההוראה נוסדה ע"י מוסדות התורה והחסד 'מאורות הרש"ש' העומדים בראשותו של הגאון רבי יהורם יפת שליט"א.

כללית הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד