י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסמן את האשם

פרוש בשם האופוזיציה: "מחרימים את הוועדות"

הבוקר בדיון שנערך בוועדת הכנסת הודיע חה"כ מאיר פרוש בשם האופוזיציה כי החליטו להחרים את דיוני הוועדות ואף לא לשבץ בהן נציגים מטעמה | צפו

פרוש בשם האופוזיציה: "מחרימים את הוועדות"
מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר חלוקת ועדות הכנסת ושיבוץ חברי הקואליציה, באופוזיציה החליטו בשלב הזה להחרים את דיוני הוועדות ולא לשבץ את נציגיה בוועדות השונות בטענות לחלוקה לא הוגנת, כך הודיע הבוקר (רביעי) חבר הכנסת מאיר פרוש בשם האופוזיציה.

“מתברר לנו” אמר פרוש בדיון ועדת הכנסת הבוקר, "שלממשלה אין שום כבוד לכנסת. האופוזיציה לא תשתתף בדיוני הוועדות. הרכב הוועדות מעוות לגמרי. ההרכב בוועדת לא משקף את יחסי הכוחות. אין איזון בין הקואליציה לאופוזיציה בוועדות החשובות, ביחס שקיים בכנסת בקואליציה שחברים בה 61 ח"כים לעומת 59 חברי אופוזיציה".

כך הביא פרוש לדוגמא "בוועדת הכנסת חברים תשעה ח"כים מהקואליציה מול שישה לאופוזיציה. היום אתם מביאים לאישור הוועדה בפעם השישית בשבוע האחרון, הפעלת סעיף 98. בכך אתם דורסים כל דעה ששונה מדעתכם".

פרוש בשם האופוזיציה הודיע להנהלת הקואליציה וליושב ראש ועדת הכנסת הטרי חבר הכנסת ניר אורבך, "אני מודיע, שמהיום לא נשתתף בדיונים האלו. אין לנו כל עניין בכך. אל תזמנו אותו לדיונים, ולא תיאלצו לגייס חברים", הוא תקף, "הכנסת הפכה להיות חסרת משמעות. זה בולט במיוחד כאשר השרים לא מגיעים לכנסת, עקב חקיקת החוק הנורבגי המורחב. אתם מפעילים את סעיף 98 בסיטונאות, גם לחוקים חסרי כל דחיפות. הקואליציה רומסת את האופוזיציה. מבחינתנו, אתה יכול לקיים את הישיבות אצלך בבית, לא נתנגד".

"בעניינו", כיוון פרוש את האש נגד הגוף המשפטי, שלדבריו, "זה כישלון של הייעוץ המשפטי של הכנסת שלא הניף דגל אדום שימנע את המצב. אם הייעוץ המשפטי לא ימנע את המצב, גם הוא יישא באחריות".

מאיר פרוש חרם ועדת הכנסת אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד