כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נהגים, היזהרו: 118 איש נהרגו בימי גשם

למרות ימי הגשם המועטים בישראל: בחורף, כאשר יורדים גשמים והכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה • 40 אחוז נפגעו בערים המרכזיות בישראל

גשם בכבישים. צילום: פיני רוזן
גשם בכבישים. צילום: פיני רוזן

"בחורף, כאשר יורדים גשמים והכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, אם חשיבות תקינות הצמיג חשובה מאוד בכל ימות השנה, היא חשובה שבעתיים בתקופת החורף. כמו-כן, בזמן גשם, הראות לקויה ורפידות הבלמים רטובות ובמקרה של בלימת חירום, מרחק העצירה גדל. הדבר מחייב נהיגה איטית יותר ושמירה על מרחק גדול יותר מהרכב הנוסע לפנים", אומר שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק.

אלפי בני אדם נפגעים בתאונות דרכים במזג אויר גשום. אבואב: "השפעת הראות הלקויה במזג אויר חורפי (גשם או ערפל) אינה חלה רק על האופן בו הנהג רואה את הכביש, אלא גם על האופן בו נהגים אחרים רואים את הרכב שלך. לכן, חשוב להדליק אורות גם ביום, מה גם שהחוק מחייב זאת בתקופת החורף. בנוסף, רצוי להימנע מעקיפות מסוכנות. יש הנוטים לחשוב כי ברכב חדש אין צורך לבדוק את המערכות הבטיחותיות לקראת החורף. זוהי טעות. הזנחה של מערכות בטיחותיות, גם במכוניות חדשות ביותר, הופכות למסוכנות בפוטנציה. מחקרים רבים הוכיחו כי לתקינות הרכב ומצבו הבטיחותי חלק משמעותי בגרימה, הימנעות ושרידות בתאונות הדרכים בכלל ובחורף בפרט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד