כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

גשייד, כשאוכלים לשונות, קשה לחשוב על אברכים, אה?

למי שתהה להיכן נעלם המסבירן החרדי מנחם גשייד בימי טרופים ומלאי שנאה, יכל למצוא את התשובה במדור הרכילות של 'דה מרקר', שם הוא נצפה כשהוא ישוב עם הסלבס במסיבה ראוותנית • וגם: ב'הארץ' כבר יודעים את מסקנות הוועדה

מנחם גשייד. צילום: שטורעם
מנחם גשייד. צילום: שטורעם



בן ארבעים לבינה

מישהו יודע לאן נעלם מנחם גשייד, ראש 'וועדת המומחים' של סגן השר ליצמן, ומקבילו של אייל גבאי, המשמש בדיוק באותו תפקיד, לצדו של ראש הממשלה נתניהו?

למה דוקא היום כשמסע ההסתה הנאלח והמשתלח בפרעות בחרדים, משתולל לו בתקשורת , בקמפוסים וברחובות וגם בעיתון 'ידיעות אחרונות' שרק בו הוא מפרסם מדי פעם את טוריו בשמו המלא ואפילו ובצירוף תמונתו, הוא מוותר על העמדה החשובה שלו ומעביר אותה לידידיה מאיר שאינו חוסך בדברי ביקורת גם על הח"כים החרדים?

ואל תהיו גם אתם, חלילה, ממוציאי הלעז שמיד מוצאים קשר בין התעלומה הזו לבין הידיעה שהתנוססה שעות ארוכות בראש דף הבית של 'בחדרי חרדים' על "אנשיו" של ליצמן שהירפו אתמול ידים ואמרו בשמו " על כסף לא פורשים מהממשלה".

שריה רוט ה'פוליטי' של ב'חדרי חרדים': "... בעוד ליצמן מתחמק נחרצות משיחה עם כל כלי תקשורת שהוא, ועוקף את מצלמות הטלויזיה ומיקרופוני הרדיו שהמתינו לו בכניסה לחדר הישיבות, אנשיו, מוכנים לומר כי "בעבר סיפרו לנו בדגל התורה כי 'על כסף לא פורשים'. בעת הדיון על קצבאות הילדים שבו הרב רביץ ז"ל וגפני מבית הגרי"ש והודיעו ש'על כסף לא פורשים'. במאבק ברזילי אמר גפני כי ליצמן מדבר על דעת עצמו וכי אין דיון כרגע על פרישה. וכי למה על קברים לא פורשים ועל הבטחת הכנסה פורשים? פתאום כן פורשים על כסף?! כשמדובר על כסף לאברכים, לכסף יש ריח אחר?!".

אם מישהו חושב שלדברי ההבל מן הסוג שהשמיעו "אנשיו של ליצמן" יש מקום ועוד בעיתוי הזה למה להסתיר אותם מקוראי עמודי הדעות של 'ידיעות אחרונות' ולא לתת גם להם להנות מהם? למה שוב האפליה הזו?

המסקנה: זה כנראה לא מנחם גשייד. לליצמן יש עוד 'מומחים' לידו שאיבדו שליטה ומפעיליהם איבדו כנראה גם הם שליטה עליהם.

רגע, הנה, עכשיו מצאנו את גישייד. הוא דוקא כן מופיע בעיתוני היום,לא ב'ידיעות אחרונות' אלא ברשימת ה'סלבס' במדור הרכילות של...'דה מארקר'. שמו מוזכר יחד עם שועי ארץ, כמו נוחי דנקנר, יצחק תשובה, שאול אלוביץ, שלום פישר הנשיא שמעון פרס, ציפי לבני ועוד, שהשתתפו במוצאי השבת האחרונה במסיבת הפתעה שנערכה ב... מנהרות הכותל לרגל יום הלדתו ה- 40 של שר השיכון אריאל אטיאס...

מזל טוב.

ושוב, אל תמהרו לחשוד כך סתם – גם השרים אלי ישי, משולם נהרי, וסגן השר יצחק כהן היו בין החוגגים.

לא יכלה להיות סיטואציה טובה יותר לבטא אטימות למצוקות של האברכים שפת לחמם ומעט המלח ניטלה מהם מאשר מסיבת הטייקונים הזו שנערכה במוצאי השבת שבה כל לשונות האש של ההסתה השתוללו. במקום למלא את תפקידם בהדיפת הלשונות, בתפילה בכותל, או בכתיבת טורי הסברה ב'ידיעות אחרונות', נכנסו כל אלה שזהו תפקידם ל'בונקר' של 'מנהרות הכותל' והטיבו ליבם בלשונות על צנימים. הרי לא אליהם כיוונו חכמי משנת אבות שאמרו "בן ארבעים ל...בינה" כשאמרו גם..."פת במלח תאכל".

אחרי 'מלווה מלכה' שכזה, עם אילי ההון הכבדים, מובן למה התכוונו "אנשיו של ליצמן" כשאמרו ש"על כסף לא פורשים מהממשלה"...


המלצות ה'ועדה' בפרסום ראשון

לעיתון ה'ארץ' יש מקורות נהדרים.

לא עברו 24 שעות מאז החליט ראש הממשלה נתניהו על הקמת, מה שמוגדר בכותרת הראשית של 'המבשר' היום "ועדת מומחים", וה'עיתון לאנשים חושבים' כבר מפרסם את המלצות הועדה הזו.

שבועיים ניתנו, על פי עיתון 'הארץ' ל'ועדה' לגבש את מסקנותיה, שלושה שבועות על פי 'יתד נאמן', אבל 'הארץ' כבר קיבל לידיו את ההמלצות ועוד לפני שהועדה קיימה ולו ישיבה אחת ומפרסם אותם בראש עמוד השער בכותרת ענק: "הוועדה תמליץ: הקצבה לאברכים תעוגן בחוק לצד עידוד התעסוקה"...

צבי זרחיה, הכתב הכלכלי של 'הארץ', שפעם 'חילטר' ביומון חרדי, ויודע היטב כי משלמי משכורתו היו חרדים עובדים, מפרט את ה'המלצות': "אברכים שיבקשו להשתלב בשוק העבודה ימשיכו לקבל קצבה", "מי שישתתף בהכשרה ימשיך לקבל קצבה במהלך הקורס" "גובה ההקצבה יופחת בהדרגה לפי ההשתלבות בעבודה", ועוד שורה של המלצות.

שופט בית המשפט העליון טירקל, עמד בעבר בראש ועדה ממשלתית שדנה בקצבאות הבטחת ההכנסה לאברכים ואישרה אותם. אותו טירקל, יושב כבר חודשים על גבי חודשים על מדוכת 'ארועי המשט' ואינו מצליח לגבש מסקנות, אבל על נטילת האוכל מפיותיהם של משפחות האברכים מצליחים ב'הארץ' להחליט בתוך יממה.

שיא גינס.

את הסכמתם הכנה של חברי הכנסת החרדים לצרף לחוק גם את הסטודנאים הנמצאים באותו מעמד, עם שלושה ילדים, בלי עבודה נוספת, רכב ובית, דוחים מעוררי המהומה. רק העיתון 'דה מרקר' מגלה את האמת למה: "מקורות במערכת ההשכלה הגבוהה אמרו כי לדעתם קיימים סטודנטים בודדים שעליהם יחולו הקריטריונים, וכי לרוב מדובר ב...סטודנטים חרדים".

העובדה ש"סטודנטים" חרדים עלולים גם הם להחיות נפשם מכספי הבטחת ההכנסה, היא באמת עילה טובה שלא להסכים גם להצעה שסטודנטים יצורפו להסדר, אבל מאיפה, לעזאזל, יש פתאום "סטודנטים חרדים" מה לא כולם 'אברכים'?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד