י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנחת רווחה?

הגזרה החדשה שהטיל ליברמן על האברכים תדחה במספר חודשים

גזירת המעונות של אביגדור ליברמן: לפני זמן קצר נודע כי הקיצוץ שהבטיח שר האוצר ליברמן בסבסוד מעונות היום למשפחות אברכים יידחה במספר חודשים כדי, "להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים" 

הגזרה החדשה שהטיל ליברמן על האברכים תדחה במספר חודשים
אביגדור ליברמן צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשבוע האחרון התנקזה הסערה הפוליטית לגזרה החדשה שהטיל ליברמן על אלפי משפחות אברכים כששינה במחי יד את הקריטריונים לקבלת סבסוד למעונות יום. ההחלטה של ליברמן, זמן קצר לאחר שמונה לשר האוצר, הרגישה לציבור החרדי כמו מסע נקמה בו פתח יו"ר 'ישראל ביתנו' נגד הציבור הכי חלש בישראל. היום מתפרסם כי הגזרה תדחה מהתאריך המיועד.

לפי הפרסום של הפרשנית הכלכלית של 'חדשות 12' קרן מרציאנו, הקיצוץ ששר האוצר ליברמן תכנן בסבסוד מעונות היום לילדי אברכים לא ייכנס לתוקף בספטמבר - אלא יידחה במספר חודשים.

הפרשנית מסבירה כי הסיבה לדחייה היא בגלל שבמשרד האוצר נזכרו שאין זמן היערכות מספק להתחלת התכנית ובשל כך יישומה יידחה ל-1 בנובמבר. להערכתה של מרציאנו גם תאריך זה אינו סופי.

בהודעה משותפת לשר האוצר, ליברמן ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי נאמר: "בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום".

הם כותבים כי "ההחלטה שעניינה עידוד תעסוקה ומתן סבסוד בשכר הלימוד למעונות היום למשפחה ששני בני הזוג עובדים או רוכשים הכשרה מקצועית ו/או השכלה גבוהה לשם תעסוקה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021".

ח״כ יעקב ליצמן: "ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים, אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה".

 

אביגדור ליברמן אורנה ברביבאי סבסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד