י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פושעים באיצטלא דרבנן • צפו

זעזוע במירון: קיצונים ביזו את 45 ההרוגים. צפו

קיצונים השחיתו את לוח הזיכרון במירון באישון ליל. הם היו ככל הנראה בדרך חזור מציון האר"י בצפת. ארגון השמירה לא עצר אותם. המשפחות השכולות הגישו תלונה: "זעזוע וחוסר אונים מול המעשה הנפשע". צפו בתיעוד המקומם

זעזוע במירון: קיצונים ביזו את 45 ההרוגים. צפו
ההרס והמשחית צילום: באדיבות המצלם

מספר קיצונים השחיתו במהלך הלילה האחרון (בין שלישי לרביעי) את 'לוח הזיכרון' שהוצב במירון לזכר 45 הרוגי האסון הנורא בל"ג בעומר האחרון.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים מספר קיצונים, אחד מהם עטוף בטלית ושניים אחרים עם לבוש המאפיין את תושבי היישוב הישן בירושלים – מגיעים באזור השעה 03:00 לפנות בוקר ל'מסדרון המוות', ניגשים ללוח, משחיתים אותו וקורעים אותו לגזרים.

מספר אנשים עמדו שם ולא עשו מאומה כדי לעצור את הפושעים, ואיש מירון ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר כי ייתכן ואלה בכלל שיתפו פעולה עם העבריינים.

אחד מעסקני מירון אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר, ככל הנראה, באנשי נטורי קרתא שהיו באזור הצפון, במסגרת העלייה ההמונית לציון האר"י הק' בצפת.

לטענתו, ארגון השמירה שאמור לפטרל במהלך שעות היום והלילה בהר מירון, לא היה שם ברגע האמת. "אני לא מבין היכן היו כל החברים בארגון השמירה, שבדיוק בשביל למנוע מקרים כאלה הם נמצאים שם", הוא התבטא בתסכול.

הלוח הורכב מארבעה שלטים מפוארים, עליהם הופיעו ציורים של דמויות 45 ההרוגים, בצירוף הכיתוב "הרוגי אסון מירון - ל"ג בעומר תשפ"א".

נציגי 'פורום משפחות אסון מירון' הגישו הבוקר תלונה במשטרה בעקבות ההשחתה במתחם ציון הרשב"י.

מפורום המשפחות נמסר: "הלילה נחצה קו אדום, ונדליזם מכוער שמעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת יו"ר ארגון השומרים, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "התקבל דיווח על השחתת לוח לזכר הרוגי אסון מירון באתר קבר הרשב"י. עם קבלת הדיווח, החלו שוטרי משטרת ישראל בפעולות לזיהוי ואיתור החשודים". לדברי המשטרה, "בשלב זה החקירה בעיצומה ובמשטרה מבוצעות פעולות להביאם לחקירה".

אסון מירון תשפ"א השחתה חרדים קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד