י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בוחרים לשתף פעולה

מכתב הרבנים הסרוגים: "מי שמתעלם מהממשלה - בת יענה"

לאחר שאתמול הופץ המכתב המפתיע של בכירי רבני המגזר הדתי-לאומי, בו הם אמרו שיש לשתף פעולה עם הממשלה - אחד מהרבנים שחתמו על המכתב, מסביר: "ככל שנתקיף אותה יותר - היא תפעל לרעה'' | עוד נימק: "המכתב הזה יביא לשיתופי פעולה"

מכתב הרבנים הסרוגים: "מי שמתעלם מהממשלה - בת יענה"
בנט במשכן הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

פחות מיממה לאחר שמכתב בכירי רבני הציונות הדתית, בו הם קראו לשתף פעולה עם הממשלה, הופץ. הבוקר (רביעי), אחד מהרבנים שחתום על המכתב, מנמק את החלטתם.

הרב אליקים לבנון, רב המועצה אזורית שומרון בין החותמים על המכתב, טען שההחלטה להפיץ את המכתב מגיעה לאחר שהם הבינו כי חרם על הממשלה לא יועיל. בנוסף, הסביר שבזכות המכתב, המגזר הדתי-לאומי יקבל שיתופי פעולה ויביא להישגים.

''הממשלה הזאת גם אם נאמר שלכתחילה לא צריך היה להקימה, היום היא הממשלה", אמר הרב לבנון ב'קול ברמה'. "מי שמתעלם ממנה הוא כמו בת יענה שטומנת את הראש בחול. ככל שנתקיף אותה יותר היא כך תפעל לרעה''.

הוא המשיך: ''הקמת הממשלה הזאת נעשתה באילוץ מאוד גדול ולא ממשלה של לכתחילה. אין ספק. אני לא מדבר על פוליטיקה אני מדבר על היגיון בריא. ככל שנחרף ונגדף כך נשיג פחות הישגים".

"חבר הכנסת גפני שבמפלגתו יצעק כמה שהוא רוצה. אבל בחוץ זה ללא תועלת. זה מרחיק כל אפשרות להשיג הישגים. המכתב הזה יביא לשיתופי פעולה ונשיג כמה הישגים שאנחנו יכולים'', טען רב השומרון.

אך יחד עם זאת, הוסיף שיש מקום למחאות: "בוודאי יש חשיבות למחאות. גם אנחנו מוחים. אבל צריך לפעול בהגיון. ודאי שצריך למחות על הדבר הזה. איזו שאלה? אבל חרמות וגידופים לא יעזרו".

"כשאני אומר לשתף פעולה זה לשתף פעולה למשל להגיע לחברי ממשלה נוספים", אמר הרב לבנון. "אני אפילו הייתי אומר - אני מצר מאוד על זה שבממשלה של היום תראה מה האירוע ממהלכים מאוד קיצוניים".

"האויב של הטוב ביותר זה המצויין. אז רצו ללכת לממשלה מצויינת והיום אין אף מפלגה דתית בממשלה. הליכוד שהיא מפלגה ימנית היא לא בממשלה. אין אף אחד'', סיכם.

נפתלי בנט אליקים לבנון משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד