ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
גם באופוזיציה נעדרו

הכנסת דחתה את הצעת חוק הפיצויים למשפחות נפגעי מירון

בערה התעוררה במליאת הכנסת כאשר ראש הממשלה בנט נכנס למליאה כדי להצביע נגד הצעת החוק לפיצוי משפחות נפגע אסון מירון. חברי הכנסת החרדים הטיחו בו "בושה" | גם חלק מחברי האופוזיציה נעדרו מההצבעה | בסיום נפל החוק עם 59 חברי כנסת שהתנגדו מול 55 שתמכו

הכנסת דחתה את הצעת חוק הפיצויים למשפחות נפגעי מירון
נפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון סוער במיוחד, הכנסת דחתה את הצעת החוק למתן פיצויים למשפחות נפגעי מירון, הצעת חוק שיזם חבר הכנסת יעקב אשר עליה חתמו גם חלק מחברי הקואליציה כיום שהצביעו נגד חוק שלהם עצמם.

ההצבעה התקיימה בתום דיון סוער, כאשר 59 חברי כנסת התנגדו להצעה לעומת 55 חברי האופוזיציה שתמכו בה, כשחלק מחברי האופוזיציה נעדרו. מי שהגיע במיוחד למליאה להצביע נגד ההצעה היה ראש הממשלה נפתלי בנט שספג צעקות "בושה" מחברי הכנסת החרדים.

הצעת החוק ביקשה לקבוע מתווה סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, אשר יבוצע לפי תכנית שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה אשר תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון.

ח"כ יעקב אשר הציג את הצעתו: "חודש שלם בחשתם בדמם של הרוגי מירון בשביל למצוא משהו על מישהו מהממשלה הקודמת. האלמנות לא עניינו אתכם. תתביישו. בנט, סער, לפיד וליברמן, דיברתם על החוב המוסרי למשפחות. הממשלה באמת חייבת למשפחות הרבה מאוד".

"אין לכם לב לדחות את זה בחודש וכך למסמס את החוק ואת הפיצויים? ליברמן יודע לתת כסף ולעשות טוב רק אם זה יעשה רע למישהו אחר. ככה הוא עשה שלקח כסף מילדי המעונות והעביר לאלימות במשפחה. אלימות מעולם לא עניינה אותו. גם פה הוא את הכסף למשפחות הרוגי האסון הוא ייקח מקצבאות ילדים. אין לכם בושה. אתם ממשלה בלי לב, בלי נשמה ובלי מנדט מהעם", תקף אשר.

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב להצעה: "ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי".

הליכוד על החלטת הקואליציה לבלום את הפיצוי לנפגעי אסון מירון: "50 מיליארד לרע"מ - יש. פיצויים לנפגעי אסון מירון - אין. ממשלת ההונאה ממשיכה לשבור שיאי עליבות".

נפתלי בנט פיצויים אסון מירון תשפ"א יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד