י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במהלך צילום סרט

ישראלים נעצרו בניגריה: קשר עם גורמים אנטי-ממשלתיים

שלושה ישראלים שיצאו לניגריה כדי לצלם סרט דוקומנטרי על יהודי המקום, נעצרו לאחר לטענת השלטונות הם קיימו קשרים עם גורמים אנטי-ממשלתיים

ישראלים נעצרו בניגריה: קשר עם גורמים אנטי-ממשלתיים
הישראלים בניגריה צילום: באדיבות המצלם

רודי רוכמן ושני ישראלים נוספים נסעו לניגריה כדי לצלם סרט תיעודי ונפגשו עם מנהיגים בולטים בקהילת האיגבו. רודמן ושניים נוספים, נועם לייבמן ואדוארד דיוויד בן נעים, נעצרו בשבוע שעבר בעת צילום הסרט, לכאורה משום שיצרו קשר עם פעילים נגד הממשלה.

משרד החוץ אישר את מעצרם, אך נמסר כי הם אינם יכולים לאשר את סיבת מעצרם ולא את מה שהם מואשמים בהם. "אנחנו עדיין לא בטוחים במה הם מואשמים, אבל אנחנו בקשר איתם ועם משפחותיהם ואנחנו עוקבים אחר הרשויות בניגריה בנושא הזה", כך נמסר מדובר משרד החוץ.

גורם דיפלומטי ישראלי אמר ל'ג'רוזלם פוסט' כי הישראלים לא היו מעורבים בשום פעילות נגד הממשלה, אך המורדים פרסמו תמונות שלהם, שהביאו עליהם את זעמם של הרשויות הניגריות.

רוכמן ושאר יוצרי הסרט הגיעו ב-6 ביולי כדי לצלם סרט דוקומנטרי בשם We Were Never Lost, המתמקד בקהילות יהודיות פחות מוכרות, כולל באפריקה, סין, הודו ואפגניסטן, ואשר הצוות עבד עליהן יותר משנה. במסגרת משימה זו הם ביקרו בקהילת האיגבו, ב-7 ביולי, אותו פרסם רוכמן בחשבונות המדיה החברתית שלו. השלושה העניקו ספר תורה כמחווה לקהילות המקומיות בהן הם ביקרו ותיעדו.

שבט האיגבו רואים את עצמם יהודים, ואחד מהשבטים האבודים של ישראל, אם כי הם לא מוכרים על ידי ישראל או הרבנות הראשית, והם אינם זכאים לקבל אזרחות באמצעות חוק השבות אם הם לא יתגיירו רשמית.

חלק מאנשי האיגבו נמצאים במצב של סכסוך עם ממשלת ניגריה. הסכסוך הזה מתוארך להכרזת עצמאות חד צדדית על ידי האיגבו בשנת 1967, דבר שהצית מלחמת אזרחים אלימה בת 30 חודשים שגרמה למיליון אנשים להיהרג בסכסוך. הסכסוך מעולם לא הסתיים לחלוטין. בנובמבר 2020, לפי הדיווחים בניגריה, חיילים ניגרים הרסו שישה בתי כנסת של שבט האיגבו.

ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד