י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החורף מתקרב: מה קורה לעור הפנים שלנו בחורף?

בעיות של עור יבש שכיחות יותר במהלך החורף • דבי וולף - מומחית לאסתטיקה וטיפוח העור מנתחת את כל הסיבות לרגישות העור • ויש גם טיפים לשיקום

החורף מתקרב: מה קורה לעור הפנים שלנו בחורף?
יעקב נחומי

בעיות של עור יבש שכיחות יותר במהלך החורף.

כדי למנוע אותן, מומלץ לאמץ שגרת טיפול שתגן על העור. החורף הוא עונה בעייתית לעור שלנו. מזג האוויר הקר של החורף משפיע לרעה על העור, וגורם לו ליובש, קילופים, סדקים וגירוד. בעיות העור היבש, מהם סובלים רבים בתקופה זו, נעות בטווח שבין אי נוחות אסתטית, לבעיה רפואית של ממש.

‏הסיבה העיקרית להיווצרות בעיות של עור יבש, נעוצה בעובדה שרובנו לא מתאימים את שגרת הטיפול היומיומי בעור הפנים שלנו לאקלים המשתנה. הלחות בחורף באזורנו, נמוכה באופן משמעותי מאשר בקיץ ובנוסף על כך, רוב אמצעי החימום הקיימים מפחיתים משמעותית את מידת הלחות באוויר. היובש מוביל לגרד שעשוי, במקרים קיצוניים לגרום להיווצרות של דלקות עור.

אני ממליצה בחום לאמץ שגרת טיפול מובנית בעור הפנים, ולהקפיד עליה במיוחד בתקופת החורף הקרה. טיפול יומיומי קבוע תוך שימוש בקרמים המתאימים לסוג העור, מבטיח הגנה על עור הפנים מפני נזקי ההתייבשות. טיפול יומיומי בעור הפנים כולל ניקוי והזנה של עור הפנים והענקת לחות לעור.

כיום קיים מגוון רחב של טיפולים, קרמים וטיפולי לייזר לשיקום העור המתאימים לכל סוגי עור הפנים: עור רגיל, שמן, רגיש או אקנתי. מומלץ לקבל אבחון מקדים אצל רופאת עור מוסמכת, על מנת שתמקד את הטיפול המתאים ביותר לעור פנייך, שישמור על עורך גם בתקופת החורף.

אם ארעו לעור נזקים חמורים, כמו: כתמי פגמנטיציה וכתמי גיל, כוויות, צלקות אקנה, לחיים אדומות, סימני מתיחה, מלזמה וצלקות כירורגיות, אני ממליצה על טיפול לייזר שימגר את התופעה המציקה אחת ולתמיד. טיפול לייזר בפיקוח רפואי, כמו "דאבל לייזר סיסטם" מחדש את עור הפנים על-ידי יצירת שכבת עור חדשה. המכשיר מאפשר שליחת קרני אור מדויקות החודרות לדרמיס (שכבת העור התחתונה) פוגעת בו וגורמת לו לתקן את עצמו, תוך שמירה על האפי-דרמיס (שכבת העור העליונה). כך, העור מחדש את עצמו מבפנים, ללא פגיעה בשכבתו החיצונית. התהליך הרפואי משקם את העור, ויוצר רקמה חדשה ובריאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד