י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יודעת את השפה

יאיר לפיד ימנה את הפרשנית הוותיקה לשגרירה בצרפת?

היום מתפרסם כי במשרד החוץ שוקלים למנות את הפרשנית רינה מצליח לשגרירת ישראל בצרפת. מצליח, ילידת תוניס ודוברת צרפתית רהוטה

יאיר לפיד ימנה את הפרשנית הוותיקה לשגרירה בצרפת?
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד ממשיך במרץ במלאכת מינוי שגרירים ברחבי העולם והיום (רביעי) מדווח כי במשרד החוץ שוקלים למנות את הפרשנית הפוליטית הוותיקה של 'חדשות 12' רינה מצליח, לתפקיד בכיר במיוחד.

על פי הדיווח היום (רביעי) של כתב הבידור של 'ידיעות אחרונות' רן בוקר, גורמים במשרד החוץ דיווחו כי שמה של עיתונאית חברת החדשות, רינה מצליח, עלה כאופציה של שר החוץ יאיר לפיד לשמש בתפקיד שגרירת ישראל בפריז. באם תמונה מצליח, תחליף את ממלא מקום השגרירה, דניאל סעדה, שהחליף את עליזה בן נון בשנת 2019.

מצליח, ילידת תוניסיה, בת ה-65 דוברת צרפתית רהוטה ושמה עלה כמועמדת לתפקיד השגרירה בצרפת בגלל ידיעת השפה.

לאחרונה תקפה מצליח בחריפות את מינויו של נאור יחיא, שהיה דובר לשכת נתניהו, לדובר הנשיא הנבחר הרצוג: "ישנה בעיה מוסרית הכרוכה במיניו של יחיא לתפקיד עוזרו של נשיא המדינה", אמרה מצליח. "הבעיה היא לא שיחיא מזוהה פוליטית עם צדה הימני של המפה וגם לא שעבד עם נתניהו בתקופת כהונתו כראש הממשלה – הבעיה המרכזית היא העובדה שיחיא קידם את מסע ההסתה של נתניהו ולקח חלק בתקיפות הבלתי פוסקות שלו נגד השמאל הישראלי".

עוד תקפה מצליח: "הלשכה של נתניהו הייתה לשכה שפגעה מאוד בחלקים רבים בציבור הישראלי", טענה מצליח ופירטה: "החל בדה-לגיטימציה שעשה ראש הממשלה לשעבר לתקשורת הישראלית, המשך בהפיכתו של כל אדם שלא תמך בו לבוגד במדינה ועד להפיכת עיתונאים רבים למשתפי פעולה עם ארגונים קיצוניים".

רינה מצליח משרד החוץ צרפת יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד