י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"העולם כולו יהפוך לאדום"

ראש הממשלה בנט מזהיר: "אם האדישות תימשך, נגיע לסגר"

בעקבות העלייה בתחלואה, ראש הממשלה קיים הצהרה עם ראשי מערכת הבריאות, בה הזהיר מפני אפשרות של סגר: "ננסה לנצח את הקורונה בלי סגרים" | הודיע על אכיפת המסכות בחללים סגורים: "משטרת ישראל קיבלה ממני הוראה" | בנוסף אמר כי הם בודקים איך לקיים חתונות

ראש הממשלה בנט מזהיר: "אם האדישות תימשך, נגיע לסגר"
נפתלי בנט במסיבת עיתונאים צילום: ישי ירושלמי

לאחר כינוס הקבינט אמש, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם בכירי משרד הבריאות, זאת בעקבות התפרצות התחלואה והעלייה במקרי החולים הקשים.

"בגל החדש אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה - ננסה לנצח את הקורונה בלי סגרים, אבל זה תלוי בציבור", איים בנט. באשר לפתיחת שנת הלימודים כסדרה אמר: "אנחנו רוצים עד אז להביס את המגפה וזה תלוי בנו. אם נגיע למצב נהיה יותר מוכנים - אבל אנחנו לא קוסמים".

הוא המשיך: "זן הדלתא חדר לישראל והוא המקור לעלייה בתחלואה. הרבה ישראלים נסעו למדינות הכי אדומות בעולם ואף אחד לא עצר את זה, הייתה אוטוסטרדה של נגיפים".

"כליאת אנשים בבית - זה המוצא האחרון. יש שתי ברירות - להיות אדישים ולהגיע לסגר, או שהציבור ייקח אחריות, ואז אנחנו יכולים תוך חמישה שבועות לנצח", הוסיף ראש הממשלה.

"משטרת ישראל קיבלה ממני הוראה מרגע זה לאכוף עטיית מסכות במקומות סגורים ויינתנו קנסות", אמר בנט וחשף שעד כה המשטרה לא אכפה, "מרגע זה כולם עוטים מסכות בחללים סגורים. המסכות הן ההגנה היעילה ביותר מול מוטציית הדלתא ומול נגיפים".

לאחר מכן התייחס לקיום אירועים: "בימים הקרובים נגבש מתווה לגבי אירועים המוניים. אני כבר אומר - נראה שאנשים שיכלו להתחסן ולא עשו זאת - לא יוכלו להיכנס למקומות בלי בדיקה שלילית".

"זה אומר שמפסיקים ללחוץ ידיים, מפסיקים להתחבק ולהתנשק חוץ במשפחה ומודעות גבוהה באירועים המוניים. בתוך אולמות: מסיכה ושמרו על מרחק", הוסיף.

ראש הממשלה בנט הוסיף ואמר בהצהרה שנמשכה כ-50 דקות יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ: "מבקש להפסיק ללחוץ ידיים, להתחבק ולהתנשק באירועים המוניים; אל תזמינו טיסות - כי התחלואה עולה".

לדבריו, "כל העולם בדרך להיות אדום ולכן אל תזמינו נסיעות לחו״ל. האתגר שלנו: אירועים מעל מאה איש. אנשים שלא הלכו להתחסן לא יוכלו להגיע לאירועים המוניים". 

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ מ'מרצ' התייחס להתפרצות המגיפה במסיבת העיתונאים ואמר: "אנחנו נוקטים צעדים שיגנו עלינו מפני תחלואה קשה, שיפגעו כמה שפחות בשגרת החיים שלנו ובצעדים שניתן לחיות איתם לאורך זמן".

"בעבר היו שיקולים פוליטיים ומגזריים בהחלטות - אצלנו השיקולים הם ענייניים לחלוטין", עקץ את הממשלה הקודמת. "אנחנו מסתכלים רק על האינטרס הציבורי, הבריאות והפרנסה של כל אחד מהאזרחים".

ב'ליכוד' תקפו את בנט על קיום מסיבת העיתונאים ומסרו: "בנט כינס מסיבת עיתונאים כדי להודיע שאין לו שום החלטות או הנחיות בזמן שהקורונה חוזרת לישראל תחת אחריותו".

"אף תירוץ שקרי של בנט לא יסביר איך הוא נתן לקורונה לחזור לישראל אחרי שהוא קיבל מנתניהו מדינה במצב הטוב ביותר בעולם", הוסיפו.

קורונה נפתלי בנט ניצן הורביץ מסיבת עיתונאים דלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד