י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבוכה לקואליציה

בהעדר רוב: החוק שעורר מחלוקת מול רע"מ נדחה

שוב כניעה של הקואליציה למנסור עבאס ולמפלגתו. לאור התנגדותם הנחרצת לחוק אי הפללת צרכני קנאביס, נאלצה הקואליציה למשוך את החוק לאחר שלא נמצא לו רוב בתמיכת האופוזיציה ולפיכך הוא נמשך רגע לפני ההצבעה ונדחה בשבועיים לפחות

בהעדר רוב: החוק שעורר מחלוקת מול רע"מ נדחה
מנסור עבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתום דיון במליאה ולאחר יום סוער בדיונים בין ראשי הקואליציה לנציגי רע"מ בעניין חוק אי הפללת צרכני קנאביס, הוחלט לדחות את ההצבעה בשבועיים בשל התנגדותו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס ולאור דרישתו מעל דוכן המליאה מהמציעים למשוך את החוק שממילא לא יעבור ויביך את הקואליציה.

הצעת החוק מבקשת להסדיר את סוגיית האחריות הפלילית בעת שימוש בקנאביס לצריכה עצמית ולפטור מרישום פלילי את אלו העושים שימוש בקנאביס לשימוש עצמי בכמות המוגדרת בחוק ובאזור שאינו ציבורי. מוצע גם לבטל את הוראת השעה הנוגעת לאי-הפללה שנחקקה בשנת 2018.

לאורך היום ניסו להשיג רוב להעברת החוק גם בהעדר תמיכת רע״מ אלא שזו לא הושגה, ולו היה עולה להצבעה החוק היה נופל ונרשם כניצחון נוסף לאופוזיציה, אלא שכאמור הוא מנעו מבוכה גדולה יותר.

ח"כ שרן השכל מ'תקווה חדשה' מציעת החוק אמרה: "הסדרת נושא הקנאביס לצריכה עצמית, היא אחד הסמלים בקרב הדור שלי, לחירותו של אדם לעשות בעצמו בחירות על גופו וחייו. זהו ביטוי לזכותו של אדם לפרטיותו ולצנעת חייו - ביטוי לזכותו לקיים את אורח חייו כרצונו, כל עוד אינו פוגע באחר − וזאת ללא הסיכון שברדיפה משטרתית, מעצר, או מיתוג כעבריין."

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס עלה לדוכן והביע את התנגדו לחוק ואמר: "אנחנו בקואליציה למרות חילוקי הדעות מנסים להתדיין ולקדם את הדברים בהסכמה, אז תלמדו מאיתנו. אין ספק שמבחינתנו החוק הזה מנגוד לערכי הדת וקנביס נחשב לסם, אבל מצד שני אנחנו רוצים לבחון את ההשלכות של החוק על החברה עצמה. לכן ביקשתי מח"כ השכל שניקח זמן כדי שנוכל להגיע להסכמה."

ח"כ השכל כאמור נענתה לבקשת עבאס ואמרה שהיא מוכנה לדחות את ההצבעה בשבועיים. שלא בטוח יושג הרוב בזמנו.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב בסרטון: "אם מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל, מה התפקיד של בנט?".

קנאביס הצעת חוק מנסור עבאס שרן השכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד