י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האלמנה התרגשה מהתיעוד

מזכרת משמים: ההרוג ממירון תועד בחלאק'ה

תיעוד מצמרר: משפחות שהגיעו לחגוג לילדיהם חלאק'ה במירון לפני שנתיים וחצי, התאכזבו לאחר שגילו כי בתמונות עמד אדם שהתפלל מבלי ששם לב שהוא מסתיר את ילדי החלאקה. שנתיים וחצי אחרי הם גילו כי זו מזכרת מאחד מהרוגי מירון • הסיפור המלא מכלי ראשון ב'בחדרי חרדים'

מזכרת משמים: ההרוג ממירון תועד בחלאק'ה
הרב גולדברג ז"ל שנהרג בתמונות שנחשפו ממירון צילום: באדיבות המצלם

את הסיפור המרגש הבא, סיפר השבוע ראש כולל ידוע בירושלים והוא הגיע לידי 'בחדרי חרדים' ומתפרסם לראשונה.

בערבו של יום שני פרשת דברים, ג' מנחם אב, נסעתי לבני ברק לשאת דברים בפני בחורי חסידות קאליב הלומדים בעיר התורה והחסידות. בין דבריי תכננתי גם לדבר על אמונה והשגחה פרטית, נושא שהיה קרוב במיוחד לליבו של האדמו"ר זצ"ל.

באמצע הנסיעה מתקשר אלי בן דודי ושואל אותי נרגש, 'איפה אתה? אני חייב להראות לך משהו'. שאלתי אותו במה העניין והוא מזכיר לי סיפור שהיה לפני שנתיים במירון.

היינו יחד במירון בל"ג בעומר אצל רבי שמעון, שנינו עשינו חלאק'ה על גג הציון ורקדנו עם הילדים הרכים. רעייתו של בן דודי עמדה במקום מסוים הצופה לגג הציון וצילמה את מעמד החלאק'ה. היא הצליחה לצלם את בני משפחתה גוזזים את מחלפות ראשו של חתן החלאק'ה, ואז כשהגיע הסבא לגזוז את השערות משהו השתבש.

מישהו עמד שם בדבקות והסתיר (שלא במתכוון כמובן), היא ממשיכה לנסות לתפוס תמונה מכאן ומכאן, אך כשהיא בודקת בתמונות, היא רואה בפוקוס את אותו אדם, כאילו התמונה מכוונת אליו.

היא ניסתה לעשות הסרטה במצלמה ולמזלה בשלב מסוים ביקש ממנו אבי ילד החלאק'ה שיזוז מעט כדי שגם הנשים יוכלו לראות. האיש כמובן מיד זז הצידה והביט במעמד המרגש.

כשחזרנו הביתה, סיפר האברך, אשתי מראה לי את התמונות ואומרת לי מי זה הבן אדם הזה שעומד כאן? הוא לא יכול היה למצוא מקום אחר לעמוד שם?!...

זה באמת היה קצת מרגיז, כי בחלק מהתמונות במקום לראות את ילד החלאק'ה אתה פשוט רואה בן אדם שתופס את כל התמונה.

בתקופה שלאחר מכן הם הסתכלו עוד כמה פעמים על התמונות וכל פעם מחדש דיברו שוב על האדם שבתמונה, שכאילו נעמד שם בכדי להצטלם בציון של רבי שמעון.

באותו ערב בתחילתו של חודש אב האחרון, הוא חיפש איזו תמונה במצלמה, ותוך כדי עבר על שאר התמונות. כשהוא הגיע לאיש, הוא חטף הלם. הדמות הייתה מאד מוכרת לו. הוא מתבונן שוב ושוב ואומר לעצמו: "זה הוא! אני לא מאמין!".  

הוא מיד מתקשר אלי, מזכיר לי את אותו מעמד, ואומר לי אני לא בטוח שזה הוא, אבל אתה תוכל וודאי לאשר לי את זה, כי אני יודע שהכרת אותו היטב ויש לך קשר טוב עם משפחתו.

אני חוזר מבני ברק, נפגש עם הבן דוד, רואה את התמונות במצלמה. ועיני דומעות. האיש שבתמונה הוא לא אחר מידידי הבלתי נשכח המחנך הנודע רבי אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל, מחשובי חסידי שידלובצא בעיר ביתר שנהרג באסון מירון הנורא יחד עם עוד 44 קדושים.

אותו ראש כולל מסיים: "לא יאומן שמשמים זימנו אותו לעמוד על ציונו של רשב"י ביום הקדוש ל"ג בעומר, היום והמקום בו התעלה למרום שנתיים לאחר מכן, כשברקע נשמעת שירת 'בר יוחאי' מרגשת".

האברך שהיה בהלם מיד פנה לאלמנת הרב גולדברג, הראה לה את התמונות, והיא לא הצליחה להסתיר את התרגשותה מהמזכרת המטלטלת שבעלה השאיר לה מבלי להתכוון ואך ניגרו מעיניה דמעות.

והוא מסכם "אז האיש שבתמונה לא עמד שם בטעות. משמים רצו שהוא יעמוד דווקא שם".

 

אלעזר מרדכי גולדברג אסון מירון תשפ"א חלאק'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד