י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה בשחקים במהלך המבצע

כמעט אסון: מיירט של 'כיפת ברזל' פגע במטוס קרב של חיל האוויר

בצה"ל מפרסמים היום על תקלה יוצאת דופן שהתרחשה במהלך מבצע 'שומר החומות'. לפי הדיווח הערב, טיל של מערכת כיפת ברזל כמעט וגרם להפלתו של מטוס קרב מסוג F15 של חיל האוויר הישראלי | רק בנס האירוע נגמר ללא נפגעים בנפש | בצה"ל חוקרים כיצד התרחשה התקלה

כמעט אסון: מיירט של 'כיפת ברזל' פגע במטוס קרב של חיל האוויר
מערכת כיפת ברזל בפעולה. אילוסטרציה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

במהלך מבצע 'שומר החומות' טיל של כיפת ברזל ננעל בטעות על מטוס קרב של חיל האוויר הישראלי מסוג F15, ורק במזל האירוע נגמר ללא נפגעים כשהמטוס נחת לבסוף בשלום. כך מתפרסם הערב ב'חדשות 12'.

לפי הפרסום של הכתב ניר דבורי, במהלך מבצע 'שומר החומות' בו צה"ל תקף בצורה נרחבת ברצועת עזה, אחד מטילי ההגנה הישראליים של מערכת כיפת ברזל שיצא לכיוון רקטה שיצאה מרצועת עזה, סטה לפתע ממסלולו המתוכנן ו"ננעל" על מטוס קרב ישראלי מסוג F15 שחג באותו הזמן בשמיים. לפי הדיווח, המטוס של חיל האוויר הישראלי נפגע מרסיסים שהתפזרו כתוצאה מהיירוט הידני, אך הטייס והמטוס הצליחו לנחות בשלום.

עוד מדווח כי רק שניות מעטות לפני שהטיל של כיפת ברזל פגע במטוס והפיל אותו, המפעילים של המערכת שישבו אותו הזמן בקרקע זיהו את התקלה ויירטו את המיירט בצורה ידנית. הרסיסים של הטיל שפוצץ באוויר הם אלו שגרמו לפגיעה במטוס חיל האוויר, שכאמור, נחת לבסוף בשלום.

כעת חוקרים בצה"ל כיצד התרחשה התקלה בה טיל של מערכת 'כיפת ברזל' סטה ממסלולו המקורי וכמעט יירט מטוס קרב של חיל האוויר וגרם לנפגעים בנפש.

חיל האוויר שומר החומות רצועת עזה מטוס קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד