י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר סערת המינוי

איבתיסהם מראענה סירבה להשיב על שאלה בקשר לחמאס

אחרי שמינויה כממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון עורר סערה, חברת הכנסת איבתיסהם מראענה נשאלה אם ישראל צריכה להשיב כשחמאס יורה, אך היא סירבה להתייחס: "זה פתר את הטילים של חמאס? ממש לא" | בנוסף סירבה להגיד שתרצה שצה"ל ינצח במבצע מול חמאס

איבתיסהם מראענה סירבה להשיב על שאלה בקשר לחמאס
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר שלא עלתה לכותרות מאז מערכת הבחירות, היום (רביעי) חברת הכנסת איבתיסהם מראענה, ממפלגת 'העבודה', התייחסה לביקורת על מינויה כממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון.

בראיון, סירבה מראענה להגיד שישראל צריכה לירות על חמאס, כשהאחרונים תוקפים את ישראל. בנוסף, לא אמרה שהיא רוצה שצבא הגנה לישראל ינצח את חמאס, במידה ויהיה מבצע נוסף.

"כשחמאס יורה, מדינת ישראל יודעת יפה מאוד להגיב והגיבה כל הזמן. זה פתר את הטילים של חמאס? ממש לא", אמרה הח"כית הערבייה.

המראיינת הקשתה, ושאלה אם תרצה שצה"ל ינצח אם יהיה מבצע צבאי, אך גם על זה מראענה התחמקה והשיבה: "אני לא רוצה מבצעים יותר ואני לא רוצה מלחמות יותר".

מראענה, שמאז שנבחרה בפריימריז במפלגתה קראו לא לאפשר לה להתמודד בשל אמירותה הבעייתיות, כגון פוסט בו חשפה שהיא נוסעת בזמן הצפירה ביום השואה ובהנאה, נבחרה להיות ממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון מטעם מפלגתה - ובימין זעמו.

"איבתיסאם מרעאנה תייצג את מפלגת העבודה בוועדת החוץ וביטחון", צייץ חבר הכנסת עמיחי שיקלי, ועקץ את חבריו למפלגה לשעבר מ'ימינה', "ליהוק טבעי, עשר מעלות ימינה, תושבי זכרון כולנו אתכם".

גם יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר תקף: "הן המינוי הקבוע והן המחליפה בוועדה מטעם מפלגת העבודה, הן ח"כיות מהשמאל הקיצוני והאחרונות שאפשר להציב בתפקיד כה רגיש".

"מי שהייתה דוברת בל"ד ומי שהתבטאה בעד השמדת זכרון יעקב, אין להן שום סיווג בטחוני, ולהכניס אותן לוועדה, זה כמו למנות את מנסור עבאס כשר ביטחון. האחריות היא על בנט", הוסיף.

אבתיסאם מראענה ועדת חוץ וביטחון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד