י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סקטורים נוספים יצטרפו

גם מחר; נמשכת השביתה בבתי החולים הממשלתיים

השביתה של 13 אלף העובדים ב-30 בתי החולים, שאליה הצטרפו גם עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, תימשך גם מחר | לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה

גם מחר; נמשכת השביתה בבתי החולים הממשלתיים
בית חולים צילום: Nati Shohat/FLASH90

שביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים תימשך גם מחר (חמישי). השביתה, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

מוקדם יותר, בשעות הצהריים הסתיימה אסיפה של ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, יחד עם ועד עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, ובה הוחלט לקבל את בקשתו של יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי שלא לנטוש את בתי החולים כדי לשמור על בריאות המטופלים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע מוקדם יותר היום כי "אם הדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון לזעקת העובדים השקופים בהקדם, סקטורים נוספים במגזר הציבורי ובמערכת הבריאות ישבתו גם כן לאות הזדהות".

לדברי יו"ר ההסתדרות, "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה, שתיכנס מחר ליומה השלישי, כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

משרד הבריאות בתי חולים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד