י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהומה במליאה

'המשותפת' והימין קבעו דיל - אייכלר הבריז והכעיס את טיבי

לפני הצבעה על ועדת חקירה בנושא האלימות הערבית, 'הרשימה המשותפת' סגרה דיל עם מפלגות הימין והחרדים שבאופוזיציה; בתמורה לתמיכת האחרונים בחוק - חברי 'המשותפת' יתנגדו לחוק הדיינים | אלא שאייכלר הבריז מהמליאה, החוק נפל והדיל עם 'המשותפת' פוצץ

'המשותפת' והימין קבעו דיל - אייכלר הבריז והכעיס את טיבי
אחמד טיבי ואיימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין שאר ההצבעות שהועלו להצבעה הערב (רביעי), עלתה להצבעה במליאה הצעה להקמת ועדת חקירה בעקבות מחדלי המשטרה בנוגע למיגור הפשיעה בחברה הערבית. האחד של חבר הכנסת אחמד טיבי והשני של ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד.

כדי להעביר את החוק, שהיה ברור שהקואליציה תצביע נגדו, כדי לא להכעיס את רע"מ, 'הרשימה המשותפת' תפרה דיל עם 'הליכוד', המפלגות החרדיות ו'הציונות הדתית' שהללו יתמכו בו. ובתמורה, 'המשותפת' התחייבה להצביע נגד חוק הדיינים, לבקשת גוש נתניהו.

לאורך היום קיימו יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'יהדות התורה' משה גפני שיחות עם יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת' אחמד טיבי והגיעו לסיכום על דיל, לפיו הם יתמכו בוועדת החקירה שלו, ובתמורה טיבי וחבריו יתנגדו לחוק הדיינים שקיים סיכוי סביר להפילו.

אלא שחבר הכנסת ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' נעדר בהצבעה של המשותפת, שחובה לציין כי גם אם הוא היה מגיע, לאופוזיציה הייתה חסרה הצבעה אחת כדי להעבירו, אך לפי גורמים חבר הכנסת עמיחי שיקלי היה מסייע, אלא שהחוק נפל. וב'רשימה המשותפת' זעמו על היעדרותו של אייכלר ופוצצו את הדיל.

כעת החל הדיון על חוק הדיינים שישאיר את החרדים ללא נציגות בוועדה, שכן כל חברי הרשימה המשותפת נעלמו מהמליאה. לפי בכיר ב'משותפת' אין דיל וסוכם על קיזוזים מזמן, ואילו בכירים חרדים טוענים כי היה דיל וכעת הם נוקמים בחרדים שלא הביאו את כל חבריהם להצבעה לוועדת החקירה שלהם.

בנוסף הרשימה המשותפת זועמת על מפלגות השמאל בקואליציה, ובמיוחד על רע"מ ואומרים: "שני קולות היו חסרים בהצבעה על הקמת ועדת חקירה שהייתה יורדת לעומק אסון האלימות והפשיעה בחברה הערבית ומניעה תהליך של צדק וריפוי", מסרו מטעם המפלגה. "סיעות רע"ם ומרצ בחרו להתנגד והכשילו את ההצעה של המשותפת".

מלשכתו של ח"כ אייכלר נמסר בתגובה: "אייכלר הצביע יחד עם האופוזיציה לועדת חקירה של אמיר אוחנה, וההצעה נפלה. הוא נאלץ לצאת מסיבה אישית מהבנין בידיעה שאין סיכוי שההצעה הבאה תעבור גם עם הקול שלו - מה שאכן קרה".

ישראל אייכלר דיל אחמד טיבי גל האלימות ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד