י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תבוסה נוספת לקואליציה

מהומה במליאה: יו"ר הכנסת טעה והפיל את הצעת חוק הדיינים

דרמה במליאה: חוק הדיינים אותו יזמו בקואליציה במטרה לשנות את הרכב הוועדה למינוי דיינים, נידון במליאה והופל עקב טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת מיקי לוי | לוי שניסה לבדוק משפטית את חוקיות הצבעתו הוציא את המליאה להפסקה של 10 דקות, בסיומן הודיע כי החוק לא אושר

מהומה במליאה: יו"ר הכנסת טעה והפיל את הצעת חוק הדיינים
המהומה במליאה צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

סוער במליאה: לאחר לילה ארוך במיוחד, חוק הדיינים שיזמו בקואליציה ובו ביקשו לשנות את הרכב הוועדה למינוי דיינים ועורר את זעמם של הסיעות החרדיות לא אושר במליאה בעקבות טעות בהצבעה של יו״ר הכנסת מיקי לוי.

ההצבעה על חוק הדיינים הגיעה לאחר שבוע סוער במשכן, בו האופוזיציה הצליחה לאתגר את הקואליציה בכמה הזדמנויות, שינתה את סדר היום ואף הסירה מספר הצעות חוק שהם ביקשו להעביר ולא הושג לכך הרוב.

הלילה (חמישי) כשעה וחצי לאחר חצות החל הדיון על חוק הדיינים, האופוזיציה שמרה לעצמה את זכויות הדיבור ל-12 שעות דיון, ואכן רק בסמוך לשעה 6 בבוקר החלו ההצבעות על החוק, עם עשרות הצבעות על הסתייגויות.

ההצבעות התנהלו ברוב צמוד לטובת הקואליציה, אלא שבהצבעה הקריטית על החוק בקריאה שנייה ושלישית, טעה יו״ר הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי והצביע נגד החוק יחד עם האופוזיציה ובכך הפיל את החוק.

הצבעתו של לוי הביאה לתוצאה של תיקו, 51 בעד - 51 נגד, תחילה ביקש להתייעץ משפטית ועורר מהומה במליאה, בעקבות כך הודיע לוי על הפסקה קצרה, וכשחזר הודיע כי ההצבעה נקלטה והחוק לא אושר.

מדובר בתבוסה משמעותית לקואליציה שכן הם נפלו בהצבעה שנייה לאחר שבשבוע שעבר לא הצליחו להעביר את חוק איחוד המשפחות, בנוסף הם נאלצו לדחות הצבעה על חוק יסוד הכנסת וחוק אי הפללה למשתמשי קנאביס בהיעדר רוב לטובתם.

באופוזיציה חוגגים הבוקר (חמישי) את ההישג, מרכז האופוזיציה חבר הכנסת יריב לוין מסר: "ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה".

חבר הכנסת משה גפני אמר: "אמרתי כל הזמן שממשלה שקמה במרמה וחותמת על הסכמים קואליציונים שאין להם חלק ונחלה באלוקי ישראל, אין להם סייעתא דשמיא. כך במאבק בנגיף הקורונה וכך עכשיו בחוק הדיינים שנפל. אין סייעתא דשמיא - זו התוצאה".

ח"כ הרב יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר: "שוב ניצחנו את הקואליציה, הודות למאבק משותף של כל סיעות האופוזיציה. שוב הוכח כי הממשלה הרפורמית שהכריזה מלחמה נגד היהדות וקדשי ישראל אין לה זכות קיום ואין לה סייעתא דשמיא. לקואליציית השעטנז של בנט-לפיד-ליברמן-סער אין רוב בכנסת. בעזרת השם נפיל אותם במהרה".

ח"כ פרוש על מפלת הקואליציה בחוק הדיינים: "זה ניצחון מתוק אבל רגעי מכיוון שהממשלה עדיין לא נפלה, אך ברור שהמכות שאנחנו נותנים לקואליציה מזעזעים את היסודות שלה ואם נתמיד בכך, אנו נפיל את הממשלה לגמרי".

חה"כ אוריאל בוסו בתגובה על מפלת הקואליציה בחוק הדיינים: "אם יו"ר הכנסת מדבר על טעות בהצבעה אז בואו נדבר על מיליוני מצביעים שמרגישים שטעו, הגיע הזמן לשנות את תוצאות הבחירות ולהחזיר את הממשלה הימנית המתפקדת, ובכך נשחרר את בנט לטפל בדברים שהוא יותר טוב בהם".

מינוי דיינים מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד