י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין להם סייעתא דשמיא"

צפו: כך חגגו החרדים את הניצחון על הקואליציה

יום חג לנציגים החרדים בכנסת: חוק הדיינים שהופל בטעות אנוש של יו"ר הקואליציה חה"כ מיקי לוי גרר אנחת רווחה בסיעות החרדיות | בישיבה משותפת ומאולתרת לאחר שהחוק נפל, חגגו יחד והסבירו את ההישג הגדול בהפלת החוק

צפו: כך חגגו החרדים את הניצחון על הקואליציה
הישיבה המשותפת צילום: אשר מדינה

הפלת חוק הדיינים הוא בראש ובראשונה הישג אדיר לסיעות החרדיות, שכן מדובר בחוק שהגיע לשנות את כללי המשחק ולתת. בלעדיות מוחלטת לממשלה ולקואליציה לבחור את הדיינים לשנים הבאות.

לאחר ההצבעה יצאו חברי הכנסת החרדים למרפסת המליאה לחגוג את ההישג של הפלת החוק, כשאת הפרחים צריך לשלוח ליו"ר הכנסת מטעם יש עתיד מיקי לוי שטעה בהצבעה ויאלץ את הקואליציה להתחיל את החקיקה מחדש.

השר אריה דרעי אמר בטקס החגיגה הספונטני: "באבוד רשעים רינה, זה היה שווה המאבק נאבקנו על עקרונות, על יסודות הדת, על בתי הדין הרבנים וברוך השם שניצחנו. מי שרוצה להבין את גודל הניצחון היה צריך לשמוע את הנאום של קריב (חבר הכנסת גלעד קריב א.ק.) להבין כמה הניצחון הוא גדול".

יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני אמר: "אין להם סייעתא דשמייא, הם בוגדים בהשם ובתורתו, היום ראינו את זה מול העיניים דבר שהוא כמעט אל טבעי והמציאות הזאת היא מציאות שאין להם סייעתא דשמייא וזו התוצאה ואנחנו שמחים על כך גם שזה מאחד אותנו מאוד וגם שזה מפלג אותם".

חבר הכנסת אורי מקלב שהוביל את ההתנגדות לחוק בדיוני הועדה הסביר את גודל ההישג, "אילולי הפלת החוק, הקואליציה הדורסנית הייתה ממנה לראשונה דיינים לא ראויים לבתי הדין תוך כרסום מעמדם", אמר והסביר כי מדובר "בחוק אשר בדורסנות ובשרלטנות מפר את האיזון הדק בין הממשלה לבין הכנסת ואף בין הקואליציה לאופוזיציה, וטוב שנדחה".

עוד הסביר מקלב כי "חוק זה היה מונע מחצי העם לבחור את נציגיו, ומפר את האיזון המוסכם בין הנציגות התורנית וההלכתית לבין הנציגות הפוליטית, בבחירת דיינים המתאימים לכהן בבתי דין רבניים", וטען כי חוק זה היה מאפשר לראשונה את מינוי דיינים לא ראויים ולא מתאימים לבתי הדין הרבניים".

מינוי דיינים אורי מקלב משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד