י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מכוחו של הרב"

לאחר שהותקף: תלמידי הישיבה שימחו את רבם

כמה חודשים לאחר שהותקף יחד עם מנהל הישיבה על ידי ערבים, תלמידיו של ראש ישיבת יפו הרב מאלי הופתע לפני יז' בתמוז, כי תלמידיו חילקו ביניהם את כל הש"ס | כעת הם חגגו את סיומו - והרב התרגש: "הוספנו אומץ בתורה"

לאחר שהותקף: תלמידי הישיבה שימחו את רבם
הרב מאלי בסיום הש"ס צילום: באדיבות המצלם

ברקע שלושת השבועות, אתמול (רביעי) חגגו תלמידי מוסדות התורה ביפו את סיום הש"ס בהתרגשות, זאת לאחר שהפתיעו את רבם כשכל תלמידי המוסדות חילקו ביניהם את הלימוד.

תלמידי מוסדות התורה ביפו החליטו ללמוד את כל הש"ס, כדי להשיב אהבה לראש ישיבתם הרב אליהו מאלי. שהותקף באלימות קשה עם משה שנדרוביץ', מנכ"ל ישיבת ההסדר, כשערבים תקפו אותם לפני מספר חודשים.

כעת בסיום השנה החליטו תלמידי המוסדות של הרב מאלי הפזורים ברחבי העיר להשיב לו אהבה בצורת סיום הש"ס של כלל המוסדות יחד.

בקישור שהופץ בין תלמידי המוסדות ביפו התבקשו התלמידים והאברכים לבחור מספר דפי גמרא אותם ילמדו במהלך חודש תמוז, כעת לאחר שסיימו את הש"ס חגגו התלמידים בשמחת התורה בהיכל ישיבת ההסדר ביפו.

לקראת הסיום הגיעו הרב הראשי הרב דוד לאו, הרב צבי קוסטינר, הרב יעקב אריאל, הרב יגאל אריאל, הרב יהושע שפירא, הרב מרדכי שטרנברג, הרב ראובן ששון ומסרו שיעורים בבית המדרש של הישיבה.

"לימוד וסיום הש"ס והלימוד במשך 13 שנה בישיבתנו במדרשת יפו ובשתי המכינות, ועוד, הוא מכוחו וכוח כוחו של ראש הישיבה הרב אליהו מאלי", אומר הרב נתנאל אביטן ר"מ בישיבה. "עלינו להודות על הקמת הישיבה ועל הנהגתה, על התורה הגדולה ועל מסירות שלמעלה מטעם ודעת".

"זכות גדולה להכיר תודה. אנו שמחים לסיים את הזמן והשנה באור גדול של תורה וקדושה והכרת תודה גדולה", הוסיף הר"מ.

ראש הישיבה הרב אליהו מאלי אמר בהתרגשות בטקס ביום: "מקובלנו מחז"ל כי בית המקדש חרב על מאיסת התורה. על כן תשובת המשקל היא כי באב מוסיפים תורה. לקראת סוף הזמן החלטנו להוסיף תורה. בחורי הישיבה קיבלו על עצמם לסיים את הש"ס".

"ואכן בשבועיים הוספנו אומץ בתורה ואתמול ז' באב חגגנו בשמחה את סיום הש"ס. מצפים אנו לביאת הגואל – 'קול התור נשמע בארצנו' קול התורה שמכוחה הגאולה נשמע ביפו ותל אביב, עירנו", סיכם.

יפו סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד