י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלימת התחלואה

בנט נועד עם בעלי האולמות: לבחון כיצד לקיים אירועים

ראש הממשלה בנט נועד היום יחד עם שרת הכלכלה עם בעלי האולמות כדי לדון עמם כיצד לעצור את שרשראות ההדבקה ויחד עם זאת להמשיך עם קיום האירועים | בנט: "מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות"

בנט נועד עם בעלי האולמות: לבחון כיצד לקיים אירועים
נפתלי בנט צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

לאור המגמה המדאיגה של העלייה בתחלואה, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, נפגשו הבוקר (חמישי) עם בעלי אולמות אירועים. במפגש נידונו כיווני פעולה במטרה לאפשר את המשך קיום האירועים בצורה בטוחה.

במהלך המפגש, שמטרתו הייתה ללמוד אודות צרכי ענף האירועים ולגבש בהתאם מענים נכונים להתמודדות עם נגיף הקורונה, העלו בעלי האולמות מספר הצעות שיצמצמו את שרשראות ההדבקה, אך לא יפסיקו את עבודתם.

בסיום הפגישה הודו בעלי האולמות לראש הממשלה בנט על קיום השיחה עימם ועל ההזדמנות להשמיע את עמדתם בנושא.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה בנט: "מבחינתי זו לא ישיבה סמלית, אלא ישיבת עבודה אמיתית. אני אסביר במה אנחנו רוצים להתייעץ אתכם, וביחד נחשוב מה עושים".

"בגלים הקודמים הבעיה הייתה שלא היה דיאלוג", אמר בנט ושיגר ביקורת כלפי הממשלה הקודמת, "זה לא שאתם רוצים שתהיה תחלואה בארץ וזה לא שאתם רוצים שהאולמות שלכם יהפכו למדגרות קורונה. יש לכם פתרונות ושכל ישר. אני רוצה להציג לכם את הנתונים, לאן זה הולך, ולדון איך אנחנו מאפשרים פעילות ולא סוגרים פעילות – מבלי להפוך את האולמות למדגרות קורונה".

בנט הסביר את מצב התחלואה המדאיג למרות שנראה שהחיים ממשיכים כרגיל :"כרגע התחושה היא ש'הכל בסדר', יש חיסונים, אנשים לא מתים ברחובות, והכל בסדר. המוטציה החדשה, מוטציית הדלתא, שוטפת עכשיו את העולם. בכל העולם בחודשים האחרונים הייתה ירידה, ועכשיו בכל העולם המערבי יש עלייה דרמטית של הידבקות, ובפער מסוים יש חולים קשים ומתים".

בנט חזר על ההסבר שהביא אמש במסיבת העיתונאים לגבי יעילות החיסון מול הזן החדש: "האם החיסונים מועילים? כן. הם היו מושלמים מול הזן המקורי – זן האלפא. זן הדלתא הוא שונה, הוא גם מתרבה הרבה יותר מהר וגם מגיב פחות. לכן החיסון מועיל מאוד, אבל החיסון לבד לא מנצח. זה בעצם שדה הקרב שאנחנו נמצאים בו".

בנט ציין כי "אנחנו רואים את האינפורמציה מאנגליה ומארה"ב. גם הפעם אנחנו רוצים לנצח, אבל בלי לסגור את הכל. אבל אם לא נפעל עכשיו נצטרך לסגור את הכל".

בהתייחסו לאולמות האירועים אמר: "מטרתנו אינה למנוע חתונות ושמחות באולמות. זה הכי קל והכי מזיק, מכיוון שהחתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה. מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל".

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי אמרה: "במציאות בה נגיף הקורונה נוכח בחיינו, נכון לייצר פתרונות יצירתיים על מנת לאפשר לאנשים להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה ובתוכה עבודה, תרבות ופנאי. לצורך כך נדרשת אחריות אישית של הציבור בעטיית מסיכות, ריחוק חברתי והשלמת החיסונים. רק כך אפשר יהיה להימנע מהגבלות רחבות כדי להוביל את הכלכלה ושוק העבודה קדימה. הבוקר ראש הממשלה ואני קיימנו שיח עם מנהלי אירועים כדי למצוא את אותם פתרונות יצירתיים לשמחות הבריאות שבדרך".

בין המשתתפים בפגישה: יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים, נועם לוי, חבר ההתאחדות ונציג החברה הערבית, אחמד אבדאח עמאר, יו"ר איגוד אולמות המהדרין, ישראל מרדכי גפנר, ובעלי אולמות נוספים.

בתוך כך, משרד הבריאות מדווח כי 765 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-848,674. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 62,980 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 5,372 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 54 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,443.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.38%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,737,943 בני אדם. מתוכם, 5,209,706 בני אדם התחסנו במנה השנייה.
נפתלי בנט אולמות שמחה קורונה אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד