י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צפו בתיעוד

שיטפונות בגרמניה: לפחות 20 הרוגים; נעדרים רבים

לפחות 20 בני אדם נהרגו ורבים נוספים נעדרים לאחר שמערב גרמניה מתמודדת עם שיטפון אדיר. לפחות שישה בתים קרסו ועוד 25 בתים נוספים נמצאים בסכנת קריסה

שיטפונות בגרמניה: לפחות 20 הרוגים; נעדרים רבים
צבא גרמניה פועל בשיטפונות צילום: הצבא הגרמני

לפחות 20 בני אדם מתו בחלקים של מערב גרמניה לאחר גשמים עזים ושיטפונות, כך הודיעה המשטרה המקומית ביום חמישי. מרבית מקרי המוות דווחו במדינות נורדריין-וסטפאליה וריינלנד-פפאלץ.

בנוסף למתים, כ-70 נעדרים במדינת ריינלנד-פפאלץ במערב גרמניה, כך מסרה המשטרה. האירוע התרחש לאחר שנהר עלה על גדותיו והפיל ששה בתים. המפולות והקריסה הגיעו לאחר שעות של גשם שוטף. המשטרה המקומית מסרה כי כ-25 בניינים נוספים באזור בסכנת קריסה.

"כרגע יש לנו מספר לא ברור של אנשים על גגות שצריך להציל אותם", אמר דובר משטרת קובלנץ. הדיווחים מצביעים על כך שכ- 50 בני אדם נלכדו על גגות כדי להימלט מהשיטפונות.

 

"ישנם מקומות רבים בהם כוחות כיבוי ואנשי הצלה הוצבו. אין לנו עדיין תמונה מדויקת מאוד מכיוון שצעדי החילוץ נמשכים", אמר דובר המשטרה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מסרה ניחומים למשפחות הקורבנות, בהצהרה שפרסם דובר הממשלה סטפן זייברט.

צבא גרמניה פועל בשיטפונות

כתבת ערוץ DW מארי סינא ביקרה בעיירה היימרצהיים בצפון ריין-וסטפאליה, שם הוצפו כמה בתים בלילה. "שוחחתי עם תושבים מקומיים שפונו בסירת הצלה בשעות הבוקר המוקדמות. המים הציפו את כל המרתף וקומת הקרקע של בתיהם. רבים חוששים שלא יוכלו לגור בבתיהם בחודשים הקרובים".

בזמן שעובדי החירום נאבקים על פינוי אנשים, שני כבאים נהרגו בצפון ריין-וסטפאליה. בנוסף המשטרה מסרה כי שני גברים, בני 77 ו-82, מתו כשמרתפיהם הוצפו בערים קאמן וופרטל. גשמים עזים ירדו אתמול במערב גרמניה, וגרמו נזק מאסיבי לרכוש והביא לפינוי המוני, מספר כבישים מהירים נסגרו.

הצבא הגרמני שלח למעלה מ -230 חיילים ומכונות כבדות כדי לסייע בפינוי רחובות שנפגעו מהצפות. דובר משרד הביטחון אמר בברלין כי הכוחות הוצבו יחד עם ציוד כבד וכלי רכב משוריינים בצפון ריין-וסטפאליה. חברת החשמל הגדולה במדינה, Westnetz, הודיעה כי כ-200,000 משקי בית במערב גרמניה נותרו ללא חשמל.

גרמניה שיטפונות גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד