ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הוועדה לבדיקת הגיורים מתפרקת • חשיפה

פירוק סופי? הוועדה טרם התכנסה - ורק שניים נותרו מתוך חמישה חברים • הרב רצון ערוסי והרב יעקב רוז'ה מודיעים הערב על פרישה ומנמקים בשיחות עם 'בחדרי חרדים': "אם הולכים לבדוק את הנושא ברצינות, צריך אנשי מקצוע" • ומה הלאה?

הרב ערוסי מקבל את ברכת הגרי"ש אלישיב (צילום: פורטל יהדות תימן)
הרב ערוסי מקבל את ברכת הגרי"ש אלישיב (צילום: פורטל יהדות תימן)



הרבנים הראשיים לישראל וחברי מועצת הרבנות הראשית, התכנסו ביום חמישי האחרון בכובד ראש כדי לדון בגיורים הבעייתים. כאשר הודיעו, בתום הישיבה, על הקמת ועדה לבדיקת הגיורים, הם לא חלמו בחלומותיהם השחורים ביותר כי תוך חמישה ימים, עוד בטרם הוועדה תתכנס לדיון ראשון, היא תפורק על-ידי חבריה בכבודם ובעצמם - והפיתרון הזמני יהפוך ל'חוכא ואיטלולא'.

שלשום חשפנו את מכתבו של הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע, המודיע על פרישתו מחברות בוועדה בטענה כי לוועדה אין כל סמכות אמיתית, ובכוחה רק למסור המלצות.

כעת, מסתבר, כי הפרישה באה בשרשרת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב (ג'), רב העיר קרית אונו, הרב רצון ערוסי, מתפטר מחברותו בוועדה.

הרב ערוסי, שהיה מופתע מהמידע שהגיע במהירות לאוזני 'בחדרי חרדים', התעניין כיצד עבר המידע - ומיד אישר את את דבר הפרישה: "פרישתי באה בעיקר על רקע פרישתו של יו"ר הוועדה, הרב דרעי. עצם הקמת הוועדה הוא רעיון חיובי. מנגד, הרבנות לא נערכה כהלכה להקמת הוועדה".

על-פי אחת הטענות של הרב ערוסי, הוועדה הייתה צריכה למנות דובר כדי לעמוד בפני המתקפה התקשורתית חסרת-הרסן.

דקות אחדות לאחר הודעת הפרישה, מודיע גם חבר אשכנזי בוועדה, הרב יעקב רוז'ה מבת-ים, על פרישתו - ומוכיח כי לא מדובר כאן בפרישה על רקע עדתי.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מפרט הרב רוז'ה את טענותיו כנגד הוועדה: "אם הולכים לבדוק את הנושא ברצינות, צריך אנשי מקצוע.

"זו הסיבה לכך שהרב יהודה דרעי צורף לוועדה כי הוא משמש כדיין בבי"ד ויודע את נושא הגיורים. הרב ערוסי צורף אף הוא לוועדה כי הוא גם משפטן. אחרי ששניהם פרשו, אני בסה"כ רב שכונה - ואין כעת לוועדה את היכולת המקצועית לפתור את הבעיה. אז מה אני יכול להוסיף להם?".

פורש. הרב יעקב רוזצילום: פורש. הרב יעקב רוז
פורש. הרב יעקב רוז'ה (צילום: מרכז רבני אירופה)


מי נשאר?

כזכור, בסוף השבוע האחרון התכנסה מועצת הרבנות הראשית לדיון המיוחל בנושא הגיורים, ובמרכזם גיורי צה"ל.

תשובה חד-משמעית לא התקבלה בוועדה, אך הוחלט למנות חמישה מחברי המועצה כחברי ועדת הבדיקה שיגישו את מסקנותיהם אודות הגיורים תוך ארבעה חודשים לרב הראשי הגר"ש עמאר ולרב הצבאי הראשי רפי פרץ.

היה מי שגיחך כבר מהרגע הראשון לשמע הוועדה המורכבת כולה מחברי מועצת הרבנות הראשית, אולם כולם השתדלו לתת לה סיכויים, בתקווה שסופסוף יימצא פיתרון רציני לשערוריה המתמשכת.

יצוין, כי רבה של רעננה הגר"י פרץ והרב יצחק רלב"ג מהמועצה הדתית בירושלים, הם היחידים שעדיין משמשים רשמית כחברים בוועדה, אולם נראה כי גם חברותם לא תחזיק מעמד זמן רב, שכן הוועדה הפכה לאחר פרישת רוב חבריה - למלאכותית בלבד.

ככל הנראה, הוועדה תתפרק סופית - ומועצת הרבנות הראשית תצטרך להתכנס ולמצוא פיתרון חדש לסערת הגיורים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד