י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא יצא ממאה שערים

החסיד ששמר את עיניו כל חייו הלך לעולמו

אבל בחסידות תולדות אהרן. הלך לעולמו הצדיק הרב החסיד רבי דוד שלמה בירנהאק זצ"ל מחשובי החסידים. הלוויתו היום בשעה 18:00 מביהמ"ד תולדות אהרן בירושלים. 'בחדרי חרדים' על דמותו של החסיד שלא יצא ממאה שערים ושמר על עיניו כל היום

החסיד ששמר את עיניו כל חייו הלך לעולמו
הרה"ח רבי דוד שלמה בירנהאק זצ"ל צילום: שלום קרויס

ברוך דיין האמת: אבל בקהילת תולדות אהרן, עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של אחד מחשובי הקהילה הרה"ח הצדיק רבי דוד שלמה בירנהאק זצ"ל והוא בן 69. 

המנוח ז"ל, נולד לאביו הרה"ח רבי מרדכי ז"ל שהיה מחסידי הרבי מסטושין זצ"ל, בבחרותו למד בישיבת ערלוי ולאחר כמה שנים התקרב למורו ורבו הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל אליו התקשר בקשר אמיץ, ומאז עד יומו האחרון נשאר דבוק לדרכו ומשנתו בקודש. 

עם הגיעו לפרק האיש מקדש נלקח כחתן לרעייתו מרת חנה שתחי' בתו של הרה"ח ר' אליהו שטיינברגר זצ"ל, מקורבו ואיש אמונו של הרבי בעל השומר אמונים זצ"ל. רעייתו שתחי' רבנית מפורסמת בחצר החסידות עמדה לימינו במסירות מופלאה. 

בחצר חסידות תולדות אהרן היה המנוח מפורסם בשמירת עיניו והוא היה לסמל ודוגמא לכל החסידים, לצורך כך אף קנה דירתו בחצר בית המדרש של תולדות אהרן והיה נזהר לא לצאת לרחוב כלל. מכריו מעידים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' שקרוב לחמישים שנה כמעט ולא יצא ממאה שערים רק לצורך הכרחי של פיקוח נפש ממש וכדו'.

רוב שעות היום עוסק בתורה וגמילות חסדים, סדר יומו התחיל כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר אז התחיל בעבודת השם, באמירת ספר תהילים ושיעורי תורה ותפילה, ובתפילת שחרית היה מתפלל ב'מנין רבינו' - המנין המרכזי בבית המדרש תולדות אהרן, שם לא החסיר במשך כל השנים אפילו יום אחד, עד התקופה האחרונה ממש.

לפרנסתו עבד במזכירות המוסדות, וכן כחלפן כספים, ודאג לעזור להרבה יהודים בהרבה אופנים ובזכות פרנסתו השתמש כאמצעי להרבות במעשי חסד, כגון תשלום חשבונות חשמל ומים ללא שום עמלה, והכול ניהל בתוככי חצר בית המדרש כדי לא להיכשל במראות אסורים ברחוב.

המנוח, היה מקושר לרבותיו לבית תולדות אהרן האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' ויבלחט"א בנו האדמו"ר מתולדות אהרן הוא התבטל והתקשר כעבד לפני רבו, והשתתף בכל סדרי התפלה והשולחנות ולא החסיר שום דבר.

בשנתיים האחרונות חלה ל"ע במחלה הקשה, ומאז נחלש וגם בתקופה זו הקפיד בשארית כוחותיו להתפלל בציבור, וכן להליכה למקווה ושאר סדרי שיעוריו, אך היום השיב את נשמתו ליוצרה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים בדרכו. אחד מבניו הגאון רבי אברהם יעקב בירנהאק ראש הכולל במוסדות רחל אמנו.

מסע הלוויה היום בשעה 18:00 מבית המדרש הגדול דחסידי תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים לעבר חלקת תולדות אהרן בהר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

תולדות אהרן שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד