י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרך שרוול מיוחד

כך יגיעו הח"כים המאומתים להצביע במליאה

יו"ר הכנסת לוי הגיע לסיכום עם משרד הבריאות לדרך בה חברי כנסת מאומתים לקורונה יוכלו להגיע למליאה ולהצביע. לפי המתווה הצפוי, הח"כ ייכנס עם ביגוד מתאים ודרך שרוול מיוחד

כך יגיעו הח"כים המאומתים להצביע במליאה
משכן הכנסת צילום: קובי גדעון, לעמ

בעקבות העלייה בתחלואה ועמה חברי כנסת שנדבקו בקורונה או שנדרשים לבידוד, נדרשו בכנסת ישראל להגיע לפתרון יצירתי שייתן מענה לח"כים שנאלצים להיעדר - אך בכל זאת רוצים להשתתף בהצבעות החשובות בעיקר על רקע המאבקים בין הקואליציה לאופוזיציה. מי שפתח את הדיון בנושא הוא חבר הכנסת של 'יש עתיד' ולדימיר בליאק שנדבק בנגיף ודרש פתרון שיאפשר לו להצביע.

עד היום לא ניתן לח"כ חולה בקורונה לצאת מביתו ולהצביע במליאת הכנסת, אך כעת כאמור עם לחץ ההצבעות במליאה, הגיעו יו"ר הכנסת מיקירי לוי ומשרד הבריאות לפיתרון שיאפשר לח"כ חולה להשתתף בהצבעה.

לפי הדיווח היום (חמישי), הפתרון המסתמן להצבעה במליאת הכנסת של ח״כ חולה בקורונה: מתווה זהה להצבעה של אזרח בבחירות הכלליות.

ההליך יראה כך: חבר הכנסת המאומת יגיע לפתח משכן הכנסת ברכבו כשהוא לבוש בבגדי בידוד מיוחדים. בפתח המשכן הוא ייכנס דרך שרוול מיוחד כשהוא כאמור מצויד בביגוד מבודד עד לפתח המליאה, שם יבנה תא מיוחד ומבודד עבור חולי קורונה ומשם הח"כ יוכל לממש את זכותו להצביע. עוד סוכם כי ח"כ שלא יוכל לנהוג בכוחות עצמו, יגיע באמצעות אמבולנס..

חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) נמצא לאחרונה חיובי לקורונה והוא דרש לאפשר לו להצביע במליאה: "לא סביר למנוע מחבר הכנסת להצביע במליאה, גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק. לעולם לא אעבור על ההנחיות, אך אני מצפה ממשרד הבריאות להציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית", כך כתב הח"כ המאומת.

בהמשך הוא הוסיף: "למה אני מתעקש שיאפשרו לי להצביע? אסביר בשמחה. כי זו העבודה שלי. אני יכול לעשות ישיבות מרחוק. פגישות מרחוק.
להעלות לוועדות מרחוק. להצביע - לא. ולהצביע זו גם העבודה שלי. וגם האחריות שלי. לא שמישהו מחכה לי, ההצבעות נמשכות. אז אני רק מבקש שיתנו לי להמשיך לעבוד, בלי לסכן אף אחד. תודה".

קורונה כנסת ישראל מיקי לוי ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד