ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לייבל'ה בתשעת הימים

מוולדורף ועד דאבוס: המפורסמים שיצאו לנופש

מה עשו העורך החרדי וכותב המאמר על אמסלם ב'הארץ' במלון וולדורף אסטוריה המפואר?; סיום מסכת יוצא דופן בברכפלד; איש השיווק שהפך לסוחר בכלי נשק עבור הציבור החרדי; מדאבוס ועד בישטנא: האדמו"רים שיצאו לנופש באירופה

מוולדורף ועד דאבוס: המפורסמים שיצאו לנופש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בצל גזירת המעונות שריחפה על שמי עולם התורה והבשורה הגדולה על הדחייה לינואר, לייבל'ה נאנח עמוקות, מיד אחרי הבשורה לייבל'ה קיבל טלפונים מחבריו האברכים לכולל ששאלו אותו מתי יוצא חודש ינואר?

לייבל'ה שעבר את תשעת הימים בקלות, החליט שהשנה בעקבות בקשת בנט הוא לא יטוס לחופשה בחו"ל. לייבל'ה שמע גם השבוע כי ההבדל בין יהודי לגוי במעברי גבולות בעולם הוא, הגוי מגיע עם PCR והיהודי מגיע עם קובץ PDF.

השבוע לייבל'ה גם הגיע לכנסת ישראל לבדוק את הדופק לפני ההצבעה על חוק הדיינים, לייבל'ה גילה עומס יתר בכנסת ומיהר לשוב לביתו.

באחד הבקרים תפס לייבל'ה את חבר הכנסת יעקב אשר סועד את ליבו בארוחת בוקר במלון לאונרדו פלאזה, אחרי לילה ארוך במליאת הכנסת.

באגף העיתונאים בכנסת שעוד לא הפך לחדרים של חברי כנסת נורבגים, ראה לייבל'ה את העיתונאי החביב מאיר ברגר הסופר של 'המבשר' שכבר אירס את בתו השניה במזל טוב, מקבל מהארכיון את הספר של ראש הממשלה בנט איך לנצח מגפה. אמממה שהספר כנראה כבר לא יהיה רלוונטי לעולמים, אבל לברגר יש הקדשה נאה שדאג לו אחד מחבריו בציונות הדתית.

בין לבין דילג לייבל'ה בין הקומות של הכנסת וגילה את החכ"ל חיים אמסלם, כשהוא יושב נינוח בקומת הממשלה ובודק את ההודעות בסלולר.  

ח"כ משה אבוטבול ראש העיר בית שמש לשעבר, קפץ מהכנסת לסיום מסכת יומא בבית חבר מועצת בית שמש ישעיה יצחק הכהן ויסמן מנכ"ל הישיבות גדולות בעלזא בביתר ובית שמש שמשמש גם כמגיד שיעור. אבוטבול שלא מפספס אף פעם שום מאורע חסידי הגיע לכבד את הציבור שחיכו למוצא פיו.

אפרופו בית שמש, מי שנצפה משמש כרב המקדים למשפיע רבי מיילך בידרמן בסעודת מלוה מלכה שערך בביתו הנגיד הרב יוסף קוזליק מבעלי תיווך מלאכי, הוא עורך עיתון 'הדרך' העיתונאי אברהם דב גרינבוים שכפי הנראה בוידאו הוא עמד בדבריו על עניין בני גד ובני ראובן.

באותו מוצאי שבת ראה לייבל'ה את המשפיע רבי מיילך מברך בחמימות את יו"ר 'מאזני צדק' עורך הדין ישראל ענדען. המשפיע אמר לענדען "שתזכה לעשות עוד הרבה טוב וחסד בעולם".

מי שמתהלך כאחד האדם בשוק מחנה יהודה הוא יו"ר זק"א ירושלים הוותיק בנצי אוירינג המתעסק בחסד של אמת כל היום לייבל'ה מעריץ את אוירינג שלא עושה מעצמו משהו, מתנהג כמו אדם רגיל מהשורה יחד עם עגלת הקניות.

סיום מרגש ובלתי שגרתי התקיים בליל שישי שעבר בברכפלד. אב ובנו, הסופר והאסטרטג יצחק פלדמן (שעל פי השמועות מתכוון להפתיע עם כובעים חדשים בקרוב) ערכו סיום משותף. יצחק פלדמן סיים מסכת יומא. לצדו עמד בנו אפרים בן העשר שסיים את המסכת הראשונה בחייו - מסכת מגילה.

לייבל'ה שזכה להימנות על מניין המשתתפים המשפחתי המצומצם בסיום, ראה לראשונה את פלדמן מזיל דמעות התרגשות במהלך הדרשה שנשא ושיבח את בנו המתמיד הצעיר. כמו כן נהנה מדברי התורה של ח"כ אייכלר שהניח בצד את נאומי הפיליבסטר התוקפניים נגד הממשלה, וירד למודיעין עילית כדי להשתתף בשמחה.

את המשא המרכזי נשא רו"מ מוסדות כנסת ישראל הגאון רבי יעקב ישראל קניג, שסיפר על החוויות הרוחניות ממסע הקודש המשותף שלו ושל בעל הסיום לפולין. מי שמעוניין לקבל פרטים נוספים: שיקרא בשבועות אלו את סדרת 'בלי פילטרים' של פלדמן, שם הוא מגולל את המסע בהמשכים.

יהודה רוסט היועץ והדובר של ח"כ יעקב אשר נצפה באחת הלילות הארוכים בכנסת חבוש בכל המלבושים במזנון החכי"ם כאחד האדם ממש עוקב אחר ההצבעות. 

בצל האבל הגדול בישיבת 'עטרת שלמה' על פטירת אחות ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער ואשת מנכ"ל המוסדות, לייבל'ה ראה מתנה מפוארת ומיוחדת שנשלחה לאחד הנגידים ומבטאת את האחדות של ימי בין המצרים בין רשב"ם לראב"ד. על המתנה המקורית שנשלחה לרגל הולדת הבן מופיעים חתימתם של שר התורה וראש הישיבה.

לייבל'ה נשאר עם שיריים משבוע שעבר מהשבת של חסידי באיאן בטבריה, שם ראה את ראש עיריית אלעד אחרי המקווה סועד את ליבו ב'טועמיה' יחד עם הנגיד הלפרין מצפת.

את המפיק האגדי מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' ראה לייבל'ה יחד עם יואלי מרגלית מהאוכל הכי יוקרתי במגזר מפקחים על כל השבת.

פסגת השבוע של לייבל'ה הייתה ועידת העסקים של העיר ביתר עילית. אורח הכבוד היה הפרשן מספר 1 בישראל עמית סגל שתוך כדי שדיבר עשו במקום סקר ע"י חברת הקליכיף.

הסקר נערך בהשתתפות 300 בעלי עסקים בעיר ביתר והתוצאה לשאלה האם הליכוד צריך להחליף את נתניהו הפתיעה התשובה את לייבל'ה.

בשאלה מי הסטטוס הכי טוב בעיר, חונה דייטש, צבי לנגר הובלות, וולוה קירשנבוים, או הצלם מיקי שפיצר ניצח איש החסד חונה דייטש בענק.

לייבל'ה מבשר שאיש השיווק שלנו ב'בחדרי חרדים' מוטי לוי הפך במקביל למותג ושם דבר בענף הנשק החרדי שמתפתח בצעדי ענק. מוטי שזיהה את הפוטנציאל הפך למבוקש אצל לקוחות רבים. לייבל'ה מבטיח לנסות בקרוב ואולי אפילו להצטייד באקדח. לייבל'ה גם מביא תיעוד של מוטי לוי סוקר רובה חדש.

ומכאן עובר לייבל'ה לתעד את כל המי ומי מגדולי הרבנים והאדמו"רים שיצאו לנופש מדאבוס ועד בישטנא שם יצאו להתפלל בציון רבי מרדכל'ה מנדבורנה הידוע כסגולה עצומה בתשעת הימים.

את הפוסק הנודע הגרש"א שטרן ראה לייבל'ה במנוחה ברחובות דאבוס יחד עם תלמידים ומקשיבים.

הרבי מספינקא שכבר שוהה תקופה ארוכה במקום נצפה בשעת אחר הצהריים יושב על ספסל בנאות דשא.

את האדמו"ר של גבעת זאב הרבי מדזיקוב ראה לייבל'ה צועד למנוחה ברחובות.

ומי שהגיע מיאס ברומניה לבישטנא באוקראינה היה רו"מ שטפנשט הרב אברהם יעקב סלומון שהגיע להתפלל אצל הרב'ה ר' מרדכל'ה.

כמדי שנה בשנה, גם הפעם מצאו המוזיקאים את הזמן הנכון בתשעת הימים לגיחה לעיירית בישטנא בשבת שהו בקרעסטיר כשעל ראשם את 'השטריימלע' ממותג היהודי 'מכובד' של שוקי אונגר.

את המסע של פיטסבורג לראשונה מאז פטירת הרבי זצ"ל לא היה ניתן לפספס, הרבי יחד עם החסידים יצאו למסע בכל קברי הצדיקים את שאול לנדא ראה לייבל'ה יחד עם אריה קורלנסקי מוותיקי הטיש גבאים לבית פיטסבורג עוד מהרבי בעל ה'אמונת אברהם'.

בברדיטשוב שבאוקראינה ראה לייבל'ה את הדיין הגאון הרב שמואל ברנסדורפער מתולדות אברהם יצחק, מצטייד עם שקית של הדיוטי פרי לפני המקווה יחד עם משב"ק האדמו"ר.

וההויז בחור המיתולוגי והפופולרי מ'מבקשי השם' שהה בשבת בקרית גת ובמוצאי שבת כובד להגיש לאדמו"ר ממיאלען את 'פיטום הקטורת'. דודי וייס העבר מסר מרגיע למקורביו כי אין עריקה בינתיים והוא נשאר נאמן למורו ורבו מ'מבקשי השם'.

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ששהה בשבוע האחרון במיאמי, במטרה לחזק את בני הקהילה היהודית במקום לאחר אסון הקריסה הנורא, נחת הבוקר (חמישי) בנתב"ג, מי שחיכה לו בשדה היה נכדו ויד ימינו, נתן גרוסמן מבחירי ישיבת טשרנוביל שהתארס בשעה טובה. האירוסין נערכו בשבוע האחרון ללא הסבא הגדול, שביקש שלא לחכות לו, ואמר שבהלכה מובא לעניין תשעת הימים שמותר ואף חובה לערוך אירוסין "שמא יקדמנו אחר".

לייבל'ה הגיע השבוע לבדוק את הצימרים באזור הצפון בכדי לדעת מה יקרה בבין הזמנים ועל הדרך הגיע גם לקראת ה' אב לאר"י הקדוש, כמובן הוא היה גם במירון שם לייבל'ה ראה את איש המקומות הקדושים ישראל דרעי שנשא תפילה חרישית ולאחר מכן נעמד לדבר עם העסקן חיים רבינוביץ.

וממירון לצפת, אמן הרגש והנשמה הרב מאיר אדלר מגדולי ידידי קהילת 'אזמרה' בצפת, ישב עם המשפיע הרב מנחם מנדל מוסקוביץ טרם צאתו לארה"ב לרגל ישיבת תכנון לקראת ועידת הידידים ומסיבת הודאה של המשפיע הנערץ מניצולי מירון.

ואת האבא של המשפיע ראה לייבל'ה בדרכו לחו"ל, מבקר בבית חב"ד בנתב"ג בן גוריון. מי שקיבל את פניו היה הזמר החסידי יוני שלמה המאייש את הדוכן באופן קבוע.

ורגע לפני עונת הקיץ העמוסה יצא יועץ התיירות דודי רובינשטיין למנוחה בהרי הדולמיטים. ללייבל'ה נמסר כי הסבל שם היה נוראי ועל זה כבר אמר דודי "כמה יהודים יכולים לסבול".

את בעל המנגן יעקב שלמה גראס ראה לייבל'ה עם המנגן נפתלי משה שניצלר שיחד מצאו מקום טוב לדבר מתחת לגשם בקאנטרי בתשעת הימים.

מי שהגיע מאמריקה הוא הנגיד יואלי לנדא. רכבו נצפה ליד חב"ד ברחוב חנה בירושלים. לייבל'ה מאוד מתעניין, מה יואלי עושה בארץ?

הזמר ליפא שמלצר הגיע לארץ לקראת החגים והקיץ, נצפה היום במלון וולדורף אסטוריה יחד עם חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג. 

הרב ראובן חיים וינברגר קטע את המגבית של מרכז מוסדות בעלזא בניו יורק והגיע לשמחת הבר מצווה לנכדו, מי שהפתיע את וינברגר בעצמו היה הרב פנחס לרנר מנכ"ל משרדי מרכז מוסדות בעלזא באר"י בארה"ב שהגיע לאחל מזל טוב. 

בלוד פגש לייבל'ה רבנים בכירים בציונות הדתית בהם גם הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר 'אפיקי דעת' בשדרות, שהגיעו לשמוע כיצד ניתן לסייע לקהילות של הדת"ל בפריפרייה ביעוץ והכוונה רפואית, כאשר אורחי הכבוד במקום היו הרב יוסי ערבליך יו״ר ארגון 'למענכם' ופרופ' יוסף פרס נשיא הארגון. ראש העיר יאיר רביבו שיבח את בכירי יועצי הרפואה החרדים שמקדישים את זמנם היקר לענות לאלפי פונים ביעוץ חינם.

במהלך הדיונים האין סופים בכנסת, קפץ יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי לשאת דברי ברכה בוועידה השנתית לראשי חבורות, מנהלי אזורים, מישיבים ומשבצים לישיבות שע"י פרויקטים 'תן בליבנו' ו'לבקר בהיכלו' שיזם מ"מ וסגר"ע י-ם צביקה כהן, במהלך האירוע העניקו לו מספר ראשי ישיבות יחד עם צביקה כהן תעודת הוקרה על פעילותו הרבה למען לומדי התורה.

העיתונאי יאיר כלפה שעדיו לגדולות, המסקר את תחום הציונות הדתית ב'בחדרי חרדים', יצא השבוע לחופש הגדול מהישיבה בקרני שומרון והגיע למשרדים של האתר בבית נועה ברחוב בר כוכבא. לייבל'ה מביא את התמונה שתיעד יענקי פרבר כתב החוץ שלנו.

גם הצלמים עובדים בחום ובתשעת הימים: לייבל'ה תיעד מהאוטובוס את הצלם הוותיק יעקב נחומי צועד ברחובות בני ברק בחום הכבד עם כל הציוד. 

הנהלת ארגון 'יד שרה' בראשות היו"ר אורי לופוליאנסקי והנהלת 'יד שרה' מרחב דרום, נצפו בסיור מיוחד בכפר השיקומי 'עדי נגב-נחלת ערן'. את הסיור הובילו מנכ"ל הכפר אבי וורצמן ומשה סוויל, סמנכ"ל רגולוציה ב'עדי'.

עשרות מתנדבי זק"א תל אביב בראשות המנכ"ל צבי חסיד והקמב"ץ יחיאל גולדמן שפעלו באסון מירון ובנפטרי הקורונה, יצאו אתמול לאגור כוחות ביום גיבוש וסדנת דיבוב בצפון הארץ.

לייבל'ה שולח תנחומים לצלם מיקי שפיצר על פטירת סבו הסופר הנודע ר' שמואל רוט – ארגמן ז"ל שהלך לעולמו בפתע פתאום.

לייבל'ה שולח גם תנחומים לחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס צביקה אסולין על פטירת אמו ע"ה.

ולפינת המזל טובים:

ברכת מזל טוב למיקי ברזל מבעלי אתר 'בחדרי חרדים' ו'נתיב' לרגל שמחת אירוסי בנו מבחירי ישיבת חברון. עקב תשעת הימים מיקי לא התמהמה וכבר ארגן אירוסין צנוע בפסגת הר הארזים בבני ברק, בהשתתפות כל המי ומי שהגיעו לאחל מזל טוב למרות שאין בשר ויין. 

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב ליצמן לרגל שמחת בר המצווה לבנו בן לחתנו מאיר שטרן. בשמחה שנערכה בסמינר גור ירושלים הגיע להשתתף הרבי מגור.

ברכת מזל טוב לשר התעסוקה החרדי וחבר מועצת העיר אלעד פיני גרוס לרגל אירוסי בנו הבחור שלום מבחירי ישיבת צאנז בנתניה.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אשדוד שמואל שוק מעסקני חסידות ויז'ניץ, לרגל שמחת הולדת בתו הלילה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליצחק קליין איש שלומי אמונים ומנהל סניפי מכבי ירושלים, לרגל הולדת בתו. לייבל'ה מאחל כי יזכה לגדלה לתורה לחופה ומעשים טובים ונחת מכל יוצ"ח.

ברכת מזל טוב לראש תחום חרדים בג'וינט ואיש אמונם של גדולי ישראל הרב יצחק טרכטנגוט, לרגל שמחת אירוסי הבן מבחירי ישיבת 'וולפסון".

ברכת מזל טוב לעסקן הוותיק והנודע יוסי קורניק מאנטוורפן, לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור יהודה אריה לייב, מבחירי ישיבת חוג חתם סופר, עם בת הרב הגאון ר' דוד מאיר גודלבסקי מאלעד.

ברכת מזל טוב לבחור שמעון ברים משב"ק ונאמן ביתו של הפוסק הגרש"א שטרן, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, עם הכלה בת הרה"ח יואל בידרמן.

ולסיום, ברכת מזל טוב למפיק אייזיק גפן לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית דאבוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד