י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התרסה ראשונה

תקדים: השר מינה אישה לראשות המועצה הדתית

קצת למעלה מחודש מאז נכנס מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, והשינויים עליו התריעו בסיעות החרדיות הופכות למציאות עם מינויה של אישה לראשות גוף דתי - ראשות המועצה הדתית עמק יזרעאל

תקדים: השר מינה אישה לראשות המועצה הדתית
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע היום (חמישי) על מינוי ראשון של אישה לראשות המועצה הדתית עמק יזרעאל. מדובר במינוי של אישה לתפקיד גוף דתי שבדרך כלל מצריך גבר שבקיא בהלכה ובשאר הנושאים ויכול לקיים שיח עם רבנים. כאשר בפעם האחרונה שמונתה אישה, היה זה לפני 17 שנה.

במינוי עולה תהיה מדוע השר כהנא ממנה את מה שלא הצליח בנט בעת שכיהן כשר לשירותי דת ב-2013. בנוסף עולה שאלה הלכתית האם ניתן למנות אישה לעמוד בראשות גוף כזה, שכך או כך עושה רושם כי מדובר בהתרסה מכוונת נגד ש"ס והציבור החרדי.

״אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות". אמר השר לשירותי דת מתן כהנא לאחר בחירת של הגב' חיה קליגר לתפקיד יו"ר המועצה הדתית שדה יעקב-עמק יזרעאל. הגב' קליגר היא היחידה שמחזיקה כיום בתפקיד יו"ר מועצה דתית.

עם כניסתו של כהנא לתפקיד שר לשירותי דת הוא שיגר מכתב לראשי הרשויות המקומיות ובו כתב להם: "אני רואה חשיבות עליונה במינוי נשים בהרכבי מועצות דתיות ושילוב נשים בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות, הרשות המקומית מתבקשת לתת ביטוי לייצוג הולם של נשים במסגרת ההרכב המוצע מטעמה בהתאם לקווים המנחים שנקבעו לעיל ובמידת האפשר להציע נשים בעלות כשירות לתפקיד ראש מועצה דתית אשר רואות עצמן כמועמדות פוטנציאליות לתפקיד ראשות המועצה הדתית".

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה צריכות להיות נשים. בפועל, עוד לפני פיזור המועצות הקבועות הייצוג של נשים היה נמוך יותר, ובתקופה שבה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח. בחירתה של הגב' קליגר לתפקיד הוא שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת.

מינוי אישה מועצה דתית עמק יזרעאל מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד