י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתקפה אדירה מימין

יאיר לפיד הגדיר מחדש את האנטישמיות וסופג: "פיגוע אסטרטגי"

במהלך נאום שנשא בפורום למאבק באנטישמיות, שר החוץ הישראלי יאיר לפיד נתן הגדרה חדשה למושג אנטישמיות: "הם כל מי שרודף אנשים לא בגלל מה שהם עשו" | הח"כים בימין תקפו בחריפות: "זילות האנטישמיות שיצרת בנאומך השגוי גורמת נזק גדול למאבק". לפיד לא מתנצל

יאיר לפיד הגדיר מחדש את האנטישמיות וסופג: "פיגוע אסטרטגי"
יאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע תקיפות היהודים ברחבי העולם שעלו בשיעורם בזמן האחרון, יאיר לפיד, שר החוץ וראש הממשלה החליפי, סיפק היום (חמישי) הגדרה חדשה למושג אנטישמיות.

לפיד נאם בפורום הגלובאלי למאבק באנטישמיות, וטען שאנטישמים הם אנשים שרודפים אחר אנשים בגלל מה שהם. בתגובה להגדרתו החדשה וההזויה, חברי הכנסת מהימין תקפו את שר החוץ בחריפות.

"האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט", טען. "האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות. האנטישמים הם בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי".

לפיד המשיך להדגים: "האנטישמים הם קנאים מוסלמים שהרגו בעשור האחרון יותר מ-20 מיליון מוסלמים אחרים. האנטישמים הם כל מי שרודף אנשים לא בגלל מה שהם עשו, אלא בגלל מה שהם. בגלל איך שהם נולדו".

"האנטישמיות היא לא השם הפרטי של השנאה, היא שם המשפחה שלה. היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו".  כך יאיר לפיד.

חברי כנסת מהימין פתחו במתקפה חריפה. הראשון שבהם היה חבר הכנסת אופיר סופר מ'הציונות הדתית' שאמר: "לפיד, מגדיר מחדש את האנטישמיות, ונותן לגיטימציה לאנטישמיות באופן שגובל בהכחשת קיומה של שנאת יהודים. אמירות שבמשך שנים העם היהודי נלחם בהן. אובדן הבושה".

"‏ברצינות, החובבנות של הממשלה הזו ובכלל של ‎לפיד היא מדהימה", טען חבר הכנסת שמחה רוטמן גם הוא מ'הציונות הדתית'. "מאמץ דיפלומטי ארוך שנים וחשוב מאוד של ארגונים רבים וגם של מדינת ישראל. אתמול הוא נותן נאום שמחרב את הגדרת האנטישמיות. בני ההוטו הם אנטישמים?".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' התייחס לנאומו של השר ואמר: "‏שלום שר החוץ. טעית, תתקן. זו לא בושה. זה עדיף עשרת מונים על התבצרות בטעות. יש לך אחריות גדולה על הכתפיים וזילות האנטישמיות שיצרת בנאומך השגוי גורמת נזק גדול למאבק באנטישמיות".

יאיר לפיד לא התנצל והגיב לתוקפיו: "דוברי הימין הקיצוני תוקפים ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים".

יאיר לפיד אנטישמיות שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד