י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אמירה שערורייתית

נתניהו במתקפה נגד לפיד: הוא רוקן את מושג האנטישמיות

לאחר שהגדיר מחדש את ה'אנטישמיות' יוצא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו במתקפה "כדאי שיאיר לפיד יבין זאת ויתקן מייד את דבריו. אם לפיד מעוניין להבין לעומק את מושג האנטישמיות הוא מוזמן לקרוא את הדברים החשובים שכתב אבי, פרופ׳ בנציון נתניהו ז״ל"

נתניהו במתקפה נגד לפיד: הוא רוקן את מושג האנטישמיות
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך נאום שנשא בפורום הגלובאלי למאבק באנטישמיות, שר החוץ הישראלי וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד נתן הגדרה חדשה למושג אנטישמיות, וגרר מתקפה נרחבת מימין, לצד אנשי ימין רבים שביקרו את נאומו, יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם מאמר נרחב נגד דבריו של לפיד.

"יאיר לפיד שגה כשהוא צימצם ושיטח השבוע את מושג האנטישמיות וקבע שהיא לא רק שנאת יהודים אלא שנאת בני אדם באשר הם". פתח נתניהו והמשיך: "הוא אמר: "האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט. האנטישמים היו סוחרי עבדים… בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי… האנטישמיות היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו", ציטט נתניהו.

אף שהאנטישמיות, שנאת היהודים, היא חלק מהתופעה האנושית הכללית של שנאת זרים, היא שונה ממנה בעוצמתה, בהימשכותה במשך אלפי שנים ובאידיאולוגיה הרצחנית שטופחה במשך הדורות כדי להכשיר את השמדתם של היהודים.

האמירה של לפיד מגמדת את הייחודיות של שנאת היהודים בהיסטוריה ואת גודל הטרגדיה של השואה שהשמידה שליש מבני עמנו. זו אמירה שערורייתית וחסרת אחריות שמעוותת את ההיסטוריה ומרוקנת את מושג האנטישמיות מכל תוכן. אם כל אלימות נוראה היא אנטישמיות אז כולם אנטישמים וממילא אין אנטישמיות.

אם זה מה שאומר שר החוץ, איך מדינת ישראל תמשיך לדרוש ממדינות העולם להמשיך להשקיע מאמץ מיוחד בהגנה על הקהילות היהודיות בחו״ל מהתקפות אנטישמיות ובמלחמה עיקשת בהסתה נגד בני עמנו? לא בכדי רוב המנהיגים הנאורים והמשכילים בעולם מבינים שהאנטישמיות היא תופעה ייחודית שיש להוקיע אותה באופן ספציפי כדי להילחם בה.

האמת ההיסטורית הפשוטה היא שאנטישמיות היא שנאת יהודים והאנטישמיות החדשה היא שנאת מדינת היהודים. כדאי שיאיר לפיד יבין זאת ויתקן מייד את דבריו. אם לפיד מעוניין להבין לעומק את מושג האנטישמיות הוא מוזמן לקרוא את הדברים החשובים שכתב אבי, פרופ׳ בנציון נתניהו ז״ל, בפרק הראשון בספרו המכונן והמהפכני על מקורות האינקוויזיציה.

יאיר לפיד הגיב לנתניהו וכתב: ‏"למרבה הצער וכמו שקורה לו יותר מדי פעמים בזמן האחרון נתניהו כנראה לא קרא את הנאום המלא לפני שרץ להגיב כאחרון הטוקבקיסטים. ומאחל ליו״ר האופוזיציה נתניהו סוף שבוע שקט". כך שר החוץ לראש האופוזיציה.

כזכור, אתמול נאם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בפורום הגלובאלי למאבק באנטישמיות ואמר כי אנטישמים הם אנשים שרודפים אחר אנשים בגלל מה שהם. בתגובה להגדרתו החדשה וההזויה, חברי הכנסת מהימין תקפו את שר החוץ בחריפות.

"האנטישמים לא היו רק בגטו בודפשט", טען. "האנטישמים היו סוחרי עבדים שזרקו מספינות עבדים למי האוקיינוס עבדים כבולים בשרשראות. האנטישמים הם בני שבט ההוטו ברואנדה שטבחו בבני שבט הטוטסי".

לפיד המשיך להדגים: "האנטישמים הם קנאים מוסלמים שהרגו בעשור האחרון יותר מ-20 מיליון מוסלמים אחרים. האנטישמים הם כל מי שרודף אנשים לא בגלל מה שהם עשו, אלא בגלל מה שהם. בגלל איך שהם נולדו".

"האנטישמיות היא לא השם הפרטי של השנאה, היא שם המשפחה שלה. היא כל מי שאכול שנאה עד כדי כך שהוא רוצה לרצוח ולהשמיד ולרדוף ולגרש אנשים רק בגלל שהם שונים ממנו".  כך יאיר לפיד.

לצד נתניהו ספג לפיד מתקפות חריפות גם מחברי הכנסת של הציונות הדתית, בהם בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר ושמחה רוטמן. להם הגיב לפיד: "דוברי הימין הקיצוני תוקפים ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים".

יאיר לפיד אנטישמיות שר החוץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד