י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מדוע שנעזור להם?"

ישראל מסרבת להסגיר את 'ראש ה-FBI' לשעבר

מנהלה לשעבר של סוכנות הביון המקסיקנית שוהה בישראל זה שנתיים ומקבל מקלט מדיני לא רשמי תוך שהוא מואשם בארצו בחטיפה, עינויים ושיבוש ראיות בחקירת היעלמותם של 43 סטודנטים בשנת 2014, ובמעילה של כ-50 מיליון דולר | לישראל אין אינטרס כרגע להסגירו

ישראל מסרבת להסגיר את 'ראש ה-FBI' לשעבר
משטרת מקסיקו, אילוסטרציה צילום: Pixabay

בכיר לשעבר במקסיקו שהואשם בחקירת שחיתות וחטיפה המונית ידוע לשמצה קיבל מקלט בישראל. תיק ההסגרה נגדו נקלע למריבה דיפלומטית על רקע יחסי ישראל והפלסטינים, כך טוענים גורמים רשמיים במקסיקו.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', הרשויות במקסיקו האשימו את תומס סרון דה לוסיו, לשעבר מנהלה המקבילה של מקסיקו ל-FBI, בחטיפה, עינויים ושיבוש ראיות בחקירת היעלמותם של 43 סטודנטים בשנת 2014, ובמעילה של כ-50 מיליון דולר במקרה נוסף.

סרון אומר כי האישומים שקריים ומופנים כלפיו ממניעים פוליטיים, ובשל כך הגיש בקשה למקלט מדיני בישראל, והוא מתגורר כאן קרוב לשנתיים.

ישראל לא פעלה בבקשת ההסגרה ולא בתביעת בקשת המקלט, למורת רוחם של פקידים מקסיקניים, ארגוני זכויות אדם ומשפחות קורבנות הטבח, שעדיין מחפשים את האמת על היעלמות יקיריהם בדרום מקסיקו בשנת 2014.

ה'ניו יורק טיימס' שופך אור על הפרשה, ומפרסם כי ישראל לא התייחסה בפומבי למקרה, אך בכיר ישראלי אמר כי ישראל "לא ממהרת לאף מקום", מכיוון שמקסיקו תומכת בחקירות האו"ם על כביכול פשעי מלחמה ישראליים נגד פלסטינים.

"מדוע נעזור למקסיקו?" אמר הפקיד הישראלי, "הם נגדינו". סרון הוא המפקח לשעבר של הסוכנות לחקירה פלילית במקסיקו, והיה ידוע בעיקר בזכות הובלת המבצע שהוביל ללכידתו של מלך הסמים חואקין גוזמן, המכונה "אל צ'אפו" בשנת 2014. לא ידוע על מקום הימצאו המדויק של סרון ולא ניתן היה להגיע אליו לתגובה. כך על פי ה'ניו יורק טיימס'.

מקסיקו מקלט מדיני ישראל ארה"ב FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד