י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עצמות הקדמונים מתגוללות בביזיון

ממדי הניתוק נחשפים: מחללים קברים אך שומרים על עץ עתיק

הארכיאולוגים שעובדים על החפירות בגוש עציון לטובת סלילת כביש 60, התבקשו לשמור על עץ אורן עתיק יומין שאותר במקום. זאת, בעוד שרידי קברי הקדמונים שנמצאים במקום נהרסים בזה אחר זה, למרות מאבק 'העדה החרדית' נגד חילולי קברי ישראל. בלילה האחרון סיימו הארכיאולוגים במבצע בזק לרוקן את החלק העליון של מפלס קברי הקדמונים בגוש עציון, ולאחר מכן הרסו בבולדוזרים את שטח המערות, ומאות עצמות קדמוני ישראל מתגוללות בביזיון נורא

ממדי הניתוק נחשפים: מחללים קברים אך שומרים על עץ עתיק
חילולי קברים בכביש 60 בגוש עציון צילום: בצדק

הארכיאולוגים שעובדים על החפירות בגוש עציון לטובת סלילת כביש 60, התבקשו לשמור על עץ אורן עתיק יומין שאותר במקום. זאת, בעוד שרידי קברי הקדמונים שנמצאים במקום נהרסים בזה אחר זה, למרות מאבק אנשי 'העדה החרדית' נגד חילולי קברי ישראל.

ממסמך שהגיע היום (חמישי) לידי 'בחדרי חרדים' חושף, כי מהנדס העבודות דן בן עמרם הורה לקבלן העבודות לשמור על "עץ אורן" עתיק שקיים במקום, וסביבו נבנה קיר מחפה בעלות של מיליוני שקלים, ותוואי הכביש הוזז לשם כך.

ההוראה המבישה לשמור על העץ העתיק.

אחד מפעילי המחאה אומר ל'בחדרי חרדים' כי "בעוד הארכיאולוגים שומרים באדיקות על עצים ואבנים - קברי ישראל השוכנים במקום, כבר למעלה מאלפיים שנה, נהרסים עד היסוד. פשוט ביזיון וחילול השם".

במשך שבועיים ימים מתקיימות מידי יום הפגנות סוערות נגד עבודת סלילת כביש 60 בגוש עציון, כאשר מאות ואלפי אנשי העדה החרדית מפגינים על חילולי קברי ישראל במקום ע"י רשות העתיקות.

בלילה האחרון סיימו הארכיאולוגים במבצע בזק לרוקן את החלק העליון של מפלס קברי הקדמונים בגוש עציון, ולאחר מכן הרסו בבולדוזרים את שטח המערות, ומאות עצמות קדמוני ישראל מתגוללות בביזיון נורא כדומן על פני השדה ומתנדבי "אתרא קדישא" מבצעים בשעות אלו "ליקוט עצמות".

בשעות האחרונות מתפרסמות תמונות הזוועה של ארגזי מלאים בעצמות שהארכיאולוגים מעמיסים על רכביהם, ומעבירים לעבר מרתפי "רשות העתיקות" לצורכי מחקר.

על העץ הארכיאולוגים שומרים, ואף הזיזו את תוכנית סלילת הכביש, זאת בעוד עצמות קדמוני ישראל נטחנים רח"ל לצורך בניית הכביש.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת חברת 'מוריה' האחראית על הבנייה, אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

חילולי קברים אתרא קדישא עץ עתיק ארכיאולוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד