י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נצטרך לחיות איתה לנצח"

מנכ"ל משרד הבריאות: ייתכן סגר משמעותי בחגים

במשרד הבריאות נערכים לגל התחלואה של נגיף הדלתא ומנכ"ל משרד הבריאות החדש מכין את הציבור לסגר משמעותי בחגים. בכל הנוגע למתווה פתיחת שנת הלימודים במשרד הבריאות שמים דגש על בדיקות מהירות וביתיות

מנכ"ל משרד הבריאות: ייתכן סגר משמעותי בחגים
סגר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הבריאות מעריכים כי בשבוע הבא מספר המאומתים ליום יחצה את רף ה-אלף וחמש-מאות, אם זאת מצב התחלואה הקשה עדיין נמוך מאוד ועומד על 54 מאושפזים בלבד. אך לאור העובדה שזן הדלתא מדבק הרבה יותר, במערכת הבריאות כבר מכינים את הציבור למגבלות משמעותיות.

בראיון ל'חדשות 13' מזהיר מנכ"ל משרד הבריאות החדש נחמן אש כי ייתכן מאוד ובחגים בעוד פחות מחודשיים מדינת ישראל תכנס לסדר כללי בצורה כזו או אחרת. לדבריו זו אופציה שעומדת על הפרק מבחינת מערכת הבריאות.

על רקע המצב המדאיג בממשלה נערכים לפתיחת מערכת החינוך בסוף אוגוסט, ולפי דיווח של מאיר מרציאנו ב'חדשות 13' משרד הבריאות נדרש להציג עד סוף יולי תכנית מסודרת לתחילת שנת הלימודים, כזו שתשכנע את שרי הקבינט וראש הממשלה. 

בכל הקשור למתווה פתיחת שנת הלימודים: בכירי משרד הבריאות תומכים במתווה הקפסולות הוותיק, אך דווח כי שר הבריאות הורביץ עדיין מתלבט בנושא, אם זאת במשרד הבריאות שמים דגש על כל עניין הבדיקות המהירות והערב מדווח כי הם עושים מהפכה בנושא ומתכוונים לאשר בדיקות קורונה מהירות לשימוש ביתי. לפי התכנית, הילדים ייבדקו בבתיהם וכך ייצרו סביבה בטוחה בבתי הספר.

בראיון הערב ל'חדשות 13' אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי "המסכות יישארו עד האביב הבא לפחות", וציין: "הקורונה לא תיעלם, נצטרך לחיות איתה לנצח - כמו שפעת".

 

 

קורונה בדיקות משרד הבריאות ניצן הורביץ נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד