י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סער עושה שרירים

אחרי ההפסד: בקואליציה שוקלים לוותר על חוק הדיינים

לאחר שחוק הדיינים נפל הבוקר בהצבעת תיקו במליאה, בקואליציה שוקלים לוותר על העלאתו מחדש - בעיקר בשל לוח הזמנים הצפוף והקצר, שיסתיים בפגרת הקיץ | למרות הלוח הזמנים, ב'תקווה חדשה' דורשים להביא את החוק מחדש

אחרי ההפסד: בקואליציה שוקלים לוותר על חוק הדיינים
נפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע צהלות השמחה באופוזיציה למרות תשעת הימים וזאת בעקבות נפילת חוק הדיינים, בעקבות טעותו של יו"ר הכנסת מיקי לוי שהצביע נגד והכריע את הכף, הערב (חמישי) מדווח כי בקואליציה שוקלים לוותר על החוק ולא להביאו שוב להצבעה.

בקואליציה, לפי הדיווח ב'כאן 11', שוקלים לוותר על הבאת החוק מחדש, כיוון שלוח הזמנים צפוף ולא יספיקו לחוקקו לפני תחילת פגרת הקיץ בכנסת. למרות זאת, ב'תקווה חדשה' מתעקשים להביאו, ולעמוד בהסכמים הקואליציוניים.

כזכור, מוקדם יותר היום עשה כתבנו הפוליטי ארי קלמן סדר בלוח הזמנים והעלה השערה כי בקואליציה יוותרו על החוק. בכתבה שפרסמנו הסביר, שיש לכנסת עוד 20 ימים לבחור את נציגי הוועדה לבחירת דיינים, שכן על פי החוק בית המחוקקים צריך להביא לאישור את חברי ועדת הדיינים ארבעה חודשים לאחר השבעת הכנסת.

בהסכמים נקבע כי הממשלה תשלח את מתן כהנא, השר לשירותי דת, לצד השר זאב אלקין, ולכן ביקשו תוספת של נציג ממשלה נוסף כדי להביא לוועדה שרה נוספת שגם תענה על דרישת השוויון בין גברים לנשים בוועדה.

אם הקואליציה תוותר בסופו של דבר על שינוי הרכב הוועדה, זאב אלקין ייאלץ בלית ברירה לוותר על מקומו בוועדה ולשלוח לשם את אחת משרות הממשלה וגם להשאיר בוועדה את הטוענת הרבנית שמונתה על ידי השר היוצא מטעם ש"ס ולהעמיד בסכנה את הרוב בוועדה למינוי דיינים.

פגרת הכנסת זאב אלקין חוק הדיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד