ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הישראלים לא נלחמים בסוכרת

סקר שיזמה המועצה הלאומית לסוכרת מעלה נתונים מדאיגים לפיו הישראלים מעדיפים לטמון את ראשם בחול בכל הקשור למחלת הסוכרת • רוב הציבור אף אינו מודע לסכנותיה • וכן, המימצאים נוגעים גם אלינו

הישראלים לא נלחמים בסוכרת

מסקר שיזמה המועצה הלאומית עולה כי הציבור הישראלי אינו מודע מספיק לסכנת מחלת הסוכרת ואינו פועל מספיק למניעתה.

מנתוני הסקר שנערך על ידי מכון המחקר Market Watch ביוזמת המועצה הלאומית לסוכרת, עולה כי רק 4.8% הצביעו על סוכרת כגורם קטלני וציינו כי רק מספר נמוך של עד 15% מאזרחי ישראל חולים בה.

פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת התריע כי: "סוכרת היא מחלה כרונית ומתמשכת. הגורמת לנטל כבד לחולה, למשפחתו ולמערכת הבריאות. המחלה גורמת לפגיעה בכלי דם קטנים ובאברי גוף חיוניים כגון לב, מוח, רגליים, כליות ועיניים. ומתים ממנה כ2500 חולים בשנה".

אך למרות זאת הציבור אינו עושה די למניעתה: רק כ – 70% מהישראלים, למשל, חושבים שהם אינם סובלים מהשמנה, זאת אף שהאחוז האמיתי גבוה יותר.

כך גם כרבע הצהירו על עצמם כמעשנים ורק 19% מצהירים כי הם עושים פעילות ספורטיבית על בסיס יומיומי. 36% אמרו שהם עושים פעם עד פעמיים בשבוע. אולם מעל שליש (37%) הצהירו כי הם לא עושים פעילות ספורטיבית כלל, שיעור זה בולט בקרב נשים (42%) ובקרב המעשנים באופן קבוע.

למעשה חלק מהציבור כ-16% אף חושבים שהמחלה בלתי ניתנת למניעה, בעוד העדויות המדעיות הן הפוכות שכן סוכרת ניתנת למניעה בעזרת פעילות גופנית, הקפדה על משקל תקין ותזונה בריאה.

כ - 13% מהישראלים הודו כי גורם רפואי כבר קבע להם רמות סוכר גבוהות ושיעור זה עולה עם הגיל ומגיע ל20%-25% בגילאי 45 ומעלה.

המדגם כלל גם את המגזר החרדי וגם בקרב מגזר זה נפוצה הסוכרת מחד וחוסר המודעות בצורך למניעתה, מאידך.

"דרוש שיתוף פעולה בין גורמי שינוי בישראל", אמר פרו' רז, "אם הציבור ישנה את סגנון החיים שלו נוכל למנוע את הסוכרת ואם נמשיך ונטמון את הראש בחול ולא נעשה דבר נמשיך לאבד כ – 2,500 אזרחים מדי שנה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד