י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שאגות צחוק מהחדר

עמית סגל: לפיד פחות התחבר לנאום של בנט

בטורו השבועי מתייחס עמית סגל לנאומו של ראש הממשלה בנט בתחילת השבוע במליאה בו התייחס ליו"ר האופוזיציה מספר רב של פעמים. לטענת סגל שר החוץ לפיד מאוד לא אהב את זה, אך זה לא העיב על היחסים בין השניים

עמית סגל: לפיד פחות התחבר לנאום של בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בטורו השבועי בעיתון 'ידיעות אחרונות' מתייחס הפרשן עמית סגל לנאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט במליאה בתחילת השבוע, בו התייחס ללא הפסקה ליו"ר האופוזיציה נתניהו ואף כינה אותו עשרות פעמים "חבר הכנסת ביבי נתניהו". לדברי סגל, שר החוץ לפיד שבדיוק שב ארצה באותו ערב, מאוד לא אהב את היחס שהעניק ראש הממשלה בנט לנתניהו שלפי לפיד "אינו רלוונטי".

"אומרים שהצופה יאיר לפיד פחות התחבר לנאומו של ראש הממשלה השבוע בכנסת", כותב סגל, "נתניהו לא רלוונטי, משוכנע ראש הממשלה החליפי, למה להפוך אותו בכוח לכזה? לא שזה העיב על יחסיו עם בנט: כשנכנס בשני בערב ללשכת ראש הממשלה, עם נחיתתו מבריסל, בקעו מהחדר שאגות צחוק של בנט. על הסיפור שסיפר לפיד מוטל עדיין איפול צנזוריאלי כבד".

סגל כותב כי שוחח עם לפיד, שהסביר לו את היחס בעולם לשר החוץ הישראלי בעידן פוסט נתניהו: "עד שנכנס לבידוד קצר בגלל יועצת שנחשדה לשווא בהידבקות בקורונה, שייט לפיד בין פגישה לפגישה עם מקביליו בעולם. "לא סתם ישבו איתי באיחוד האירופי 25 שרי חוץ", אמר לי השבוע. "כשיודעים ששר החוץ מייצג כוח פוליטי, יש לזה משמעות. לא רק השר יושב בחדר עכשיו: גם המשרד עצמו, שהודר במשך שנים". נתניהו החזיק את הכל אצלו: מאיר בן־שבת שימש בפועל כשר הביטחון והחוץ גם יחד".

"עכשיו, מתוקף הנסיבות הפוליטיות, הכל מבוזר הרבה יותר", מסביר סגל ומציין כי "על שולחנו של לפיד מונח בדיוק אותו החומר הסגול והשחור ועוד צבעים מצבעים שונים – שמונח גם על שולחן ראש הממשלה. שר החוץ גילה שם דברים שלא ידע, וגם כאלה שלא ידע שהוא לא יודע".

"מתי יגיע הרגע הזה שבו האמריקאים ואיתם הקהילייה הבינלאומית ידפקו על השולחן וידרשו תמורה בגזרה הפלסטינית?", תוהה סגל. "לפי לפיד, לא בקרוב. ומתי יגיע הרגע שבו לפיד ידפוק על השולחן, ותסתיים האידיליה עם בנט? זו עדיין ממשלה בהקמה, מטיף לפיד לשותפיו. אל תקלקלו, עוד יהיה זמן לריב.

בהתייחסו לממשלה המנופחת ולריבוי הנורווגים "לפיד מודה שקשה מאוד להגן על החלטת הקואליציה להרבות חברי כנסת נורווגיים. "אבל ההבדל", הוא טוען בכל זאת להגנתו, "שלנתניהו ולגנץ הייתה ממשלה רחבה, ולנו יש ממשלת 61 שלא תתפקד בלי מחליפים. זה לא בשביל הפינוק, זה בשביל לתפקד".

"ומה לגבי אפליית האופוזיציה בוועדות ובנשיאות הכנסת?", נשאל לפיד, "מעולם לא הייתה אופוזיציה מופקרת כזו", הוא משיב, "אז אנחנו נאלצים להתגונן".

יאיר לפיד נפתלי בנט בנימין נתניהו עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד