ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קטסטרופה בעולם

בתים קורסים, קניונים נבזזים, רחובות סוערים • עולם בצרות

בעוד במדינת ישראל המהומות מתחוללות בעיקר בין כתלי הכנסת והוועדות השונות, בעולם כולו יש מדינות בהם השגרה הפכה למרקחה | שיטפונות, הצפות, שודים ומאות הרוגים | סיקור עולמי

בתים קורסים, קניונים נבזזים, רחובות סוערים • עולם בצרות
ההצפות בגרמניה צילום: צבא גרמניה

בעוד בישראל המצב טוב יחסית ב"ה, העולם הגדול נמצא בצרות, מספר מדינות באירופה עם אסונות מים, באפריקה בזיזות קניונים, בקובה מהומות ברחוב, בסין קריסת מלון, בלבנון אין דלק בתחנות דלק והתרופות אוזלות, בעיראק שריפה כילתה מחלקה בבית חולים עם עשרות מתים, סיקור עולמי מיוחד.

השיטפון האדיר שפקד את מערב גרמניה הביא למותם של לפחות 103 בני אדם והרס בתים רבים, מעל 1,000 נעדרים עם הפסקות חשמל תכופות בכל האזור, הצבא עם מעל 1,000 חיילים מנסה לסייע לתושבים הנצורים.

כאשר גרמניה ספרה את מתיה מההצפות הקשות ביום שישי, מדינות שכנות נפגעו באופן דומה. הרשויות ההולנדיות הורו ל-10,000 תושבים בעיר מאסטריכט ובכפרים הסמוכים לפנות בתים לאורך נהר המאס ביום חמישי בערב, כאשר מזג האוויר הגשום שממשיך לרדת, עדיין מחולל שמות.

בבלגיה הסמוכה, שם שפך נהר עלה על גדותיו בפפינסטר שבחבל וואלון, נהרגו שלושה קשישים לאחר שסירת הצלה קטנה ששימשה את הכבאים התהפכה. כבישים מהירים עדיין הוצפו בחלקים הדרומיים והמזרחיים של בלגיה. הרכבות הופסקו, תחנת הרכבת של לוטיץ' עצמה נסגרה מיום חמישי בצהריים.

לוקסמבורג השכנה התמלאה גם היא בגשמים עזים שאילצו אנשים לעזוב את ביתם. בצפון מזרח צרפת, שדות ירקות הוצפו במי גשמים, בתים רבים, ומוזיאון מלחמת העולם הראשונה פונו, וצוותי כיבוי פינו אנשים מחניונים.

לפחות 117 בני אדם מתו וחלקם נורו למוות ואחרים נהרגו בביזה בדרום אפריקה, הנשיא סיריל רמפוסה אמר "אנחנו הולכים אחרי הפורעים, זיהינו מספר לא מבוטל מהם, ולא נאפשר לאנרכיה ולמהומות להתפתח במדינתנו", כך אמר רמפוסה לעיתונאים. המהומות החלו לאחר שהנשיא לשעבר נעצר כי ביזה את בית המשפט, הוא נכלא ל-15 חודשים, ותומכיו יצאו לבזוז קניונים ומרכזי קניות.

מקום נוסף גדוש בבעיות הוא בקובה. ממשלת קובה האשימה רק את הרשתות החברתיות ואת ממשלת ארה"ב במחאות סוף השבוע, שהיו הגדולות ביותר שנראו בקובה מאז 25 שנה כאשר הנשיא דאז פידל קסטרו יצא לרחובות באופן אישי כדי להרגיע אלפי מפגינים זועמים, הפעם המפגינים זועמים בגלל מחסור קשה במוצרי יסוד ועליית מחירים תלולה, המפגינים דרשו לבטל את הקומוניזם.

לבנון השכנה גם היא בצרות צרורות, בעקבות ההודעה על התפטרות ראש הממשלה הממונה אל-חרירי, שווי הלירה הלבנונית צנח עוד יותר ודולר אמריקני אחד שווה כעת בשוק השחור ל-20 אלף לירות לבנוניות. לבנון מתמודדת זה יותר משנה עם משבר כלכלי חסר תקדים המטבע המקומי איבד כ-%90 מערכו מאז אוקטובר 2019, ובנקים נאלצים למנוע מלקוחות למשוך כספים ולבצע העברות כספיות.

לבנון הולכת ומידרדרת, בשל מצבה הכלכלי הקשה והמשבר הפוליטי העמוק המשתק אותה ומונע ממנה לקבל את הסיוע הבינלאומי שהיא זקוקה לו נואשות. כתוצאה מהמצב הקשה קיים מחסור חמור במצרכי יסוד, תורים ארוכים, שנמשכו שעות בכניסה לתחנות דלק, מפגינים מוחים על מחסור בתרופות ובמצרכים חיוניים אחרים, בהם מזון לתינוקות.

התורים הארוכים שהשתרכו מחוץ לתחנות דלק בלבנון גרמו לפקקי ענק ששיתקו שכונות שלמות. רחובות קטנים וכבישים מהירים נחסמו על-ידי נהגים שהמתינו בתור בתקווה לשים את ידם על מכל דלק. המחסור בדלק מאיים להשבית גם גנרטורים – מקור החשמל המרכזי כיום עבור רוב תושבי לבנון, שארצם סובלת מהפסקות חשמל תכופות וארוכות.

בסין קרס מלון על יושביו, במדינה הקומוניסטית בניה לא חוקית היא לא דבר נדיר, ובאסון שהתרחש במחוז ג'יאנגסו בסין השבוע, חלק מבית מלון קרס והותיר אחריו כעשרה הרוגים ונעדרים נוספים. המלון נמצא בכפר סוז'ואו, כוחות הצלה עמלו שעות רבות לאתר ניצולים.

קריסות בניין או תאונות אינן נדירות בסין, ולעתים קרובות הן קורות בגלל בנייה רופפת או שחיתות. בשל כך סין אוסרת על בניית גורדי שחקים, ואוסרת בנייה מעל 500 מטר, כדי לצמצם חששות בטיחותיים.

בעיראק מתמודדים התושבים עם שחיתות עוני וטרור ששולט ברחובות, השבוע מעל 90 מתים בשריפה גדולה בבית חולים של חולי קורונה כתוצאה מפיצוץ של בלון חמצן.

משרד הבריאות בדרום עיראק דיווח, כי מספר הקורבנות בשריפת בית החולים אל חוסיין בנסיריה עלה ל-92, בתקשורת המקומית דווח, כי בכירים נעצרו בקשר לשריפה בבית החולים אל-חוסיין בדרום עירק.

לבנון צרפת בלגיה קובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד