ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בהמשך לחשיפת 'בחדרי'

הח"כ למנדלבליט: "מנע את העלאת חוק הדיינים"

בהמשך לחשיפת 'בחדרי': יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז פנה במכתב דחוף למנדלבליט, בבקשה כי ינחה את ועדת השרים לענייני חקיקה שלא לדון ביום שני הקרוב בחוק הדיינים, וזאת לאור כך שתזכיר החוק לא הופץ להערות הציבור, לפחות 21 יום בטרם העלאתו לדיון בוועדה, כמתחייב בנהלים

הח"כ למנדלבליט: "מנע את העלאת חוק הדיינים"
אבי מעוז צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בהמשך לחשיפת 'בחדרי': יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז פנה היום (שישי) במכתב דחוף, לד"ר אביחי מנדלבליט היועמ"ש לממשלה, בבקשה כי ינחה את ועדת השרים לענייני חקיקה שלא לדון ביום שני הקרוב בחוק הדיינים, וזאת לאור כך שתזכיר החוק לא הופץ להערות הציבור, לפחות 21 יום בטרם העלאתו לדיון בוועדה, כמתחייב בנהלים.

"‏על פי הנחיות היועמ"ש מספר 2.3005 העוסקת בעניין הגשת הצעת חוק ממשלתית נדרש לפרסם את תזכיר החוק המוצע להערות הציבור באמצעות אתר התזכירים הממשלתי לפחות 21 יום קודם העלאתו לדיון ‏ואישור", כתב חה"כ מעוז ליועמ"ש.

עוד כתב מעוז כי מדובר בהצעת חוק בעלת משמעות ציבורית רחבה ואשר עומדת במחלוקת ציבורית ופוליטית "‏כפי שנכתב בהנחיות "כלל, המועד האחרון למשלוח הערות הציבור יהיה לא פחות מ 21 יום מהפצת התזכיר, ‏ויש להימנע ככל האפשר מקיצור פרק הזמן למתן הערות לתזכיר, במיוחד בהתאם לחשיבותו הציבורית של ‏נושא הצעת החוק". ‏על פי המתפרסם עומדת לעלות ביום שני הקרוב הצעת חוק הדיינים לשולחנה של ועדת השרים לענייני חקיקה. ‏מדובר בהצעת חוק שנעשו בה שינויים והינה בעלת משמעות ציבורית רחבה, ואשר עומדת במוקד של מחלוקת ‏ציבורית ופוליטית, ולפיכך מן הראוי לאפשר לכל הפחות 21 יום להערות הציבור בטרם אישורו בוועדת השרים ‏לענייני חקיקה והעברתו לאישור הכנסת", הוסיף הח"כ.

לסיום ביקש שלא לעלות את החוק ביום שני הקרוב לדיון בוועדת השרים "‏לאור זאת אבקש את הנחייתך לשר לענייני דת ולמזכירות הממשלה שלא להעלות ביום שני הקרוב לאישור ‏את הצעת החוק הנ"ל, בהתאם להנחייתך המוזכרת לעיל".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הממשלה מתכוונת להביא מחדש את חוק הדיינים לחקיקה מחודשת, וכבר ביום שני הקרוב לאשר את ההצעה בישיבת הממשלה ובהמשך להצבעה בשלוש קריאות בכנסת.

ההצעה נפלה אתמול לאחר מרתון הצבעות ובעקבות טעות בהצבעה של יושב ראש הכנסת מיקי לוי שהצביע כנגד עמדת האופוזיציה ולמעשה הפיל את החוק בידיו.

לקואליציה לוח זמנים צפוף לחוקק את חוק הדיינים שמבקש להוסיף נציגות לממשלה בוועדה, ולאפשר מינוי טוענת רבנית נוספת כדי לשנות את הרוב בוועדה שנמצא כעת בידי החרדים.

תוך 19 יום יצטרכו להשלים את החקיקה ולמנות באופן סופי את הרכב הוועדה למינוי דיינים, שספק אפ יצליחו לעמוד מול לוח הזמנים העמוס ומול אופוזיציה שתבקש להתקיל את הליך החקיקה.

בנוסף, בשבוע הבא מציינים המוסלמים את חג הקורבן וייתכן שהסיעות הערביות יתנגדו לאפשר הליכי חקיקה שבמחלוקת, מה שיקשה עוד על הקואליציה וימנע את החקיקה.

משפטנים בכירים פנו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט כנגד העלאת חוק הדיינים מחדש לממשלה בלי פרסום תזכיר החוק להערות הציבור למשך 21 יום. מכיוון שמדובר בנוסח אחר מהנוסח שהופץ בפעם הקודמת. והדבר מנוגד להנחית היועמ"ש לממשלה מספר 2.3005. יהיה מעניין.

אבי מעוז חוק הדיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד