י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ליברמן, לבנון וארה"ב

סופ"ש במגזר: כותרות הציונות הדתית

לאחר עוד שבוע עם שלל חדשות ועדכונים, עיתוני ועלוני המגזר הדתי-לאומי עסקו במגוון נושאים - תשעה באב, הבלאגן בלבנון, הר הבית, היהודים באמריקה המזוהים עם השמאל והזווית הציונית-דתית על גזרת ליברמן | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

סופ"ש במגזר: כותרות הציונות הדתית
הציונות הדתית, אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

המתיחות בין שני הקצוות במגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר, מספקת כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע במגזר. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

ב'מקור ראשון', העיתון המרכזי בציונות הדתית, עסקו השבוע בכותרת הראשית בבלאגן אצל שכנתנו הצפונית, לבנון. לצד הכותרת הראשית, בעיתון נתנו דגש לנהירה של הישראלים לחוץ לארץ, ברקע התפשטות המגיפה: "למרות קריאתו של ראש הממשלה", ציינו.

במוסף העיתון, 'דיוקן', התפרסמה כתבה על היהודים באמריקה, כשהכתבה הראשונה בסדרה התייחסה לשינוי שחל בקרב היהודים שעמדותיהם שמאל. בכתבה התייחסו לשלילת היהודים בארה"ב למדינה היהודים, ואף עשו כתבת שער: "הקנוניה מתוך אמריקה", נכתב.

'דיוקן'. כתבה על יהודי ארה"ב

עיתון נוסף שמתפרסם במגזר, הוא 'בשבע', שם שמו כתבת שער על היהודים שעולים ללמוד בבית המדרש המתחדש בחומש, ישוב בצפון השומרון שגורש כחלק מגירוש גוש קטיף. בנוסף, התייחסו בכתבה נרחבת למינויו של אייל לתפקיד ראש המל"ל החדש.

לאחר העיתונים, ישנם את העלונים, אשר מופצים בעיקר בבתי הכנסת במגזר וקטנים בגודלם. בין הוותיקים שבהם, הוא 'עולם קטן', ששם נתנו ביטוי ייחודי לציון תשעה באב, כשפרסמו את מפת ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים.

בנוסף, התפרסם בעלון ראיון נדיר עם הרב טאו והרב שטרנברג, ראשי ישיבת 'הר המור', הנחשבת לבין הישיבות השמרניות ביותר במגזר. בראיון, נשאלו הרבנים על עליה להר הבית, והם השיבו במפורש כי לדעתם אסור לעלות להר, למרות שבעלון עצמו, מתפרסמות לעיתים כתבות שמעודדות עליה.

'עולם קטן'. ראיון חריג עם ראשי 'הר המור'

מנגד, ב'שביעי', פרסמו ראיון עם העיתונאי ארנון סגל, שתומך בעליה להר הבית: "מי יציל את הבית שלי", נכתב בכותרת. בעלון, התפרסמה כתבה על ההתייחסות בציונות הדתית לגזרת ליברמן, כשכמה אברכים ורבנים בישיבות במגזר מסבירים כיצד הם נפגעים.

בכתבה, הכתב דביר עמר סיפר כי במספר ישיבות בציונות הדתית נערכו כנסי חירום, בהם דנו כיצד להתמודד עם הגזרה, שאותה 'ימינה' מנסה להחריג מהאברכים הסרוגים - אך בישיבות במגזר מסרבים.

ב'מצב הרוח' התייחסו גם הם לתשעה באב, ובנוסף ראיינו את את מנכ"ל רשות הבדואים, בהקשר להסכמים עם רע"מ לגבי אי פינוי כפרים בדואים, שאמר כי "כל ההחלטות בנושאי הריסות בתים ענייניות".

הציונות הדתית שביעי מקור ראשון הר המור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד