י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מיוחד לתשעה באב

האזינו להקלטה: מה אמר הגר"ח קנייבסקי לאדם שטען שהוא המשיח 

צום תשעה באב: 'בחדרי חרדים' מביא הקלטות מעניינות ומרתקות מגדול הדור שר התורה הגר"ח קנייבסקי בנוגע לשאלות סביב ביאת המשיח לו אנו מצפים בכל יום שיבוא. האם להבטיח לתלמידים שהשנה המשיח יגיע? מה ענה לבחור שהתנה שידוך בנוגע למשיח? | האזינו להקלטות 

האזינו להקלטה: מה אמר הגר"ח קנייבסקי לאדם שטען שהוא המשיח 
שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: דוד זר

מאז חורבן הבית, דורי דורות אנו מצפים ומייחלים לביאת המשיח. 'אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח' הוא אחד מעיקרי האמונה עליו נטבחו רבבות יהודים במשך הדורות. ומאידך דווקא עומק הציפיה והתשוקה לביאת המשיח גרמו מצד אחד למשיחי שקר, ומצד שני לתלות תקוות שווא של תמימי עמנו.

מפורסמים הדברים בשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי שמרבה בשנים האחרונות להזכיר את ביאת המשיח, ורגיל לומר כי אנו נמצאים 'בעקבתא דמשיחא', "הוא כבר בדרך" כפי שרגיל לומר, אך מצד שני, מידי כמה חודשים מופצות שמועות בשם הרב קנייבסקי לגבי ביאת המשיח, אשר אין בינם למציאות ולא דבר.

השבוע הגיע ל'בחדרי חרדים' הקלטה נדירה מארכיון ארגון 'ארחות יושר' שבנשיאות שר התורה הגר"ח קנייבסקי שם נשמע הרב נשאל על אדם שהגיע מחוץ לארץ והוא מרגיש שהוא רוצה להתגלות כמשיח, הגר"ח השיב ושאל אתה בקי בש"ס? אותו יהודי ענה שלא בקי בש"ס ואז הגר"ח השיב בנחרצות "קודם תהיה בקי בש"ס ואני אבחן אותך ואחר כך נראה..." השיב הגר"ח בדרכו. 

בנוסף נשמע שר התורה משיב לשואל האם לומר לתלמידים שהמשיח יבוא השנה ובכך לחזק אותם, רבי חיים משיב כי אין לומר כן, אלא לומר שיכול להיות שיבוא, אבל אין להבטיח למרות התקווה הגדולה שאכן יגיע השנה.

נכדו הקרוב ונאמן ביתו של שר התורה הרב אריה קנייבסקי הסביר בעלון 'ידידי יושר' כי אם כן, למרות שהרב מקיים את מאמר חז"ל 'ציפית לישועה', ומרבה לדבר ולהזכיר על כך, ובעיקר לבני חו"ל שיזדרזו לבוא לארץ ישראל לפני הגאולה ועד לימים האחרונים ממש שדיבר בעניינים אלו, בכל זאת אין הכוונה שאמר מתי יבוא המשיח, או ש'הבטיח' שהמשיח יגיע עד תאריך פלוני, וכל השמועות כגון אלו אינן אלא עורבא פרח.

כמו כן מובא בעלון סיפור על בחור צעיר, ששאל את שר התורה: הציעו לי שידוך בחורה הסובלת ממום מסוים, ואני יודע שכאשר יבוא המשיח יתרפאו כולם מכל המחלות והמומים, ולכן אני מסכים להתחתן איתה, אמנם זה רק אם המשיח יגיע בתוך שנה, אבל אם יגיע לאחר יותר משנה, אני לא רוצה להתחתן איתה. "אז שהרב יגיד לי האם המשיח יגיע בשנה הקרובה או לא"?...שר התורה חייך בנועם ואמר: "זה לא משנה, תתפלל שהמשיח יגיע במהרה".

הרב חיים קנייבסקי תשעה באב ביאת המשיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד