ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סוער בשידור חי

הפרשן החרדי סירב ללחוץ את ידו של קריב

הפרשן החרדי ישראל כהן והח"כ הרפורמי גלעד קריב התעמתו בתוכנית 'אופירה וברקו' בריאיון סוער במיוחד. כהן האשים את הרפורמים בחורבן היהדות ובהתבוללות, קריב מצידו האשים את החרדים בשנאת חינם

הפרשן החרדי סירב ללחוץ את ידו של קריב
ישראל כהן וגלעד קריב צילום: צילום מסך

הפרשן החרדי ישראל כהן התארח בתוכנית 'אופירה וברקו' ב'ערוץ 12' יחד עם יו"ר ועדת חוקה הח"כ הרפורמי של מפלגת העבודה, גלעד קריב. הריאיון היה סוער במיוחד ונע סביב ההחרמה החרדית של הח"כ הרפורמי.

"שתדעו לכם שזו הקרבה רצינית מצדי", אמר כהן, פרשן 'קול ברמה' על הסכמתו לשבת להתראיין יחד עם הח"כ הרפורמי, "עיתונאים ופוליטיקאים חרדים מחרימים אותו בגלל הרפורמה ביהדות – זה קו אדום מבחינתנו", ציין כהן ואמר כי התייעץ עם רב לפני שבא להתארח בתכנית יחד עם קריב.

"כבן אדם הוא בסדר", הסביר כהן את יחסו לקריב, אך אמר כי "קיים כעס גדול ביהדות האורתודוקסית על הרפורמים". כהן אף הדגיש כי "עדיף יהודי חילוני מיהודי רפורמי", ועורר סערה.

קריב נשאל מדוע החרדים מחרימים אותו: "התשובה פשוטה - אני לא מוכן לתת להם מונופול כי אני חושב שיש יותר מדרך אחר להיות יהודי. אני רוצה שמדינת העם היהודי תכיר בכל הזרמים ושלא יכפו עלינו דת ואמונה – מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאין בה חופש דת ליהודים".

כהן לא התבלבל והשיב לקריב כי קיימת התבוללות נוראית בזרם הרפורמי: "בארצות הברית כל הילדים והנכדים הפכו לגויים. יש התבוללות בכל העולם". כהן גם התייחס לנושא הכותל והדרישה הרפורמית להתפלל במקום ואמר: "אתם בכלל לא מאמינים בבית המקדש".

על האמירה כי ההחרמה מובילה למלחמת אחים וחורבן השיב כהן: "מה שיוביל לחורבן זו העמדה הרפורמית שפוגעת בעם היהודי. רק השבוע הוא אמר לחבר כנסת חרדי ללכת לשטוף את הפה שלו עם אקונומיקה", הזכיר כהן את הנאום המסעיר בכנסת.

קריב מצדו הגיב: "אני מאמין בחיה ותן לחיות – ומה שהוביל לחורבן זה העובדה שנתנו לקנאים ולקיצוניים להכתיב את סדר היום. כלפי חוץ החרדים מפיצים שנאה ומאחורי הקלעים הם מדברים ומשתפים פעולה".

קריב התייחס לגזרה החדשה של ליברמן שפוגעת קשות במשפחות האברכים: "ליברמן צודק, צריך להוציא אותם לשוק העבודה – אף אחד לא נותן לאנשים לשבת ולא לעבוד שנים. אם הציבור החרדי לא ילמד לימודי ליבה ושוק העבודה ימשיך כמו שהוא – יהיה איום אסטרטגי על עתיד מדינת ישראל".

בסוף הריאיון הסוער ח"כ קריב, הגיש את ידו לישראל כהן – אך האחרון סירב בכל תוקף ללחוץ אותה. "זה ההבדל – אהבת חינם מול שנאת חינם", הגיב קריב לסירובו של כהן.

גלעד קריב ישראל כהן רפורמים אופירה וברקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד