י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשיך לחזר במרץ

השיחות המוזרות של מקורבי נתניהו לאנשי גנץ

בסוף השבוע פורסם כי נתניהו לא מוותר על האפשרות של הקמת ממשלה חילופית יחד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והוא אף שיגר בימים האחרונים שני שליחים למקורבי גנץ כדי לבדוק התכנות למהלך

השיחות המוזרות של מקורבי נתניהו לאנשי גנץ
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

נתניהו ממשיך לנסות ולקדם את תסריט "אי האמון הקונסטרוקטיבי" (61 ח"כים שמצביעים נגד הממשלה ומציעים ממשלה חילופית), כזה שיאפשר לו לכאורה להפיל את ממשלת בנט-לפיד ולהקים ממשלה חדשה, שהוא יהיה חלק ממנה. כך מדווח הכתב ירון אברהם ב'חדשות 12'.

מה שמחזק את דעתו של נתניהו שהמהלך אפשרי הוא המספרים: לליכוד ולחרדים יש יחד 52 מנדטים, לגנץ יש 8 - ויחד עם הח"כ המורד מימינה, עמיחי שיקלי, יש 61 ח"כים שאיתם אפשר להקים ממשלה חלופית.

בסוף השבוע דווח על שתי שיחות שנעשו ממקורבי נתניהו למקורבי גנץ שעיקרם לבדוק את הדופק אצל יו"ר 'כחול לבן' בכל הנוגע להפלת הממשלה והקמת אחרת חילופית, בה הוא יכהן כראש ממשלה שנתיים ונתניהו יכהן שנתיים נוספות אחריו.

אברהם חושף שני מקרים השבוע בהם פנו מקורבי נתניהו למקורבי גנץ במטרה לנסות ולהניע את המהלך. באירוע הראשון, השבוע, אדם מקורב מאוד לבני גנץ קיבל שיחת טלפון מאדם קרוב מאוד לנתניהו. באותה שיחה, הוא נשאל אם גנץ יודע כיצד בדיוק עובדת הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי, מה התהליך שצריך לקרות בכנסת ואיזה רוב דרוש כדי שמהלך כזה ייצא לפועל.

אירוע נוסף התרחש אף הוא בימים האחרונים. לפי אברהם, גורם קרוב מאוד לנתניהו התקשר לאדם אחר המקורב לגנץ ושאל אותו מה שלומו של שר הביטחון, איך הוא מרגיש לאחר שהיה קצת מצונן - ואיך הוא רואה את מעמדו בממשלה לאחרונה, מול בנט וסער. עם זאת, למרות החיזורים הממושכים – גנץ השיב בשלילה להצעה, ונראה שהסיכויים להבשלת צעד מהסוג הזה – קלושים.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד