י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מזים את השמועות

יפרוש? שר הביטחון מציב תנאים לממשלה

לאחר שמאז הקמת הממשלה הוא לא היה נראה מרוצה ממנה, יו"ר 'כחול לבן' אומר כי הוא שמח שממשלת השינוי קיימת - אך מציב תנאים: "אאפשר לה להתקיים ככל שאוכל בשני תנאים" | יחד עם זאת דוחה כל שיתוף פעולה עם נתניהו: "זה לא רלוונטי"

יפרוש? שר הביטחון מציב תנאים לממשלה
גנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אחרי שדווח כי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מחזר אחריו, הערב (שבת) יו"ר 'כחול לבן' ושר הביטחון בני גנץ דחה את האפשרות כי ישתף פעולה עם נתניהו, ומנגד מציב תנאים לראשי הממשלה.

יו"ר 'כחול לבן' אמר כי כעת ההצעות לשיתוף פעולה עם יו"ר 'הליכוד' לא רלוונטיות, וטען שהוא מרוצה מהקמת ממשלת השינוי, למרות הדיווחים על אכזבתו. בנוסף, התייחס למצב בלבנון ולנושא האיראני.

"אני שמח שיש ממשלת שינוי וחושב שהיא לומדת לתפקד בסדר", התייחס ב'חדשות 12' לדיווח על חיזורו של נתניהו אחריו, כדי שיוכל לשתף עימו פעולה. "יש אתגרים, אך כל עוד שנוכל להשפיע לחיוב נעשה זאת".

"זה לא רלוונטי. אני מחוייב לממשלת השינוי, מחויב שהיא תפרח ותעשה טוב למדינת ישראל - בשבילי זה הכי חשוב", הוסיף יו"ר 'כחול לבן' בעניין שיתוף פעולה עם יו"ר האופוזיציה.

יחד עם זאת, הוא אמר: "הקמתי את ממשלת השינוי הזו ואאפשר לה להתקיים ככל שאוכל בשני תנאים: האחד, שהאינטרסים של מדינת ישראל הם אלה שיהיו במרכז; השני, שיהיה כבוד פוליטי לכל השחקנים סביב השולחן".

"נתניהו אכן ביקש מטראמפ לתקוף באירן? אני לא מכיר את הסיפור הזה ואני מניח שזה לא מה שקרה", הודה שר הביטחון והמשיך, "אנחנו לא צריכים לדחוף את אמריקה להילחם בשבילנו - אירן היא באמת בעיה אזורית ובעיה עולמית".

לאחר מכן, סגן ראש הממשלה התייחס למצב הרע והמחמיר בלבנון, השכנה הצפונית: "זו מדינה עם פוטנציאל אדיר לתיירות, למסחר ולכלכלה. מה שאנחנו רואים זה טרגדיה".

"הטרגדיה של לבנון הוא חיזבאללה. הצענו לסייע למדינה פעמיים - פעם אחת אחרי הפיצוץ בנמל ביירות ופעם שנייה בשבועות האחרונים", הוסיף.

בני גנץ ביבי נתניהו פרישה מהממשלה לבנון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד