ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האם ציפית לישועה?

השיחה של הפוסק רבי עמרם פריד על החורבן

הגאון רבי עמרם פריד מסר הערב, ליל תשעה באב שיחה מיוחדת לרגל הצום. במהלך השיחה דיבר הפוסק הידוע על כמה חובה יש על כל אחד ואחד להתאבל על חורבן בית המקדש. האזינו להקלטה מהשיחה

השיחה של הפוסק רבי עמרם פריד על החורבן
הגר"ע פריד בשיחה בליל תשעה באב צילום: א.כ

הפוסק הנודע הגאון רבי עמרם פריד מסר הערב (מוצ"ש) ליל תשעה באב קינה מיוחדת לבני קהילתו בבית הכנסת "בני הישיבות" במערב בני ברק - מתחם דובק.

במהלך השיחה דיבר על חובת כל אדם להתאבל בשרית בית מקדשנו. "כשאדם מגיע לבית דין של מעלה שואלים אותו כמה שאלות ואחד מהם זה האם ציפית לישועה? (שבת לא) היה אכפת לך כבוד שמים? היה אכפת לך על האבידה של בית אלוקינו שנחרב? כמה הפריע לך המצב הזה? השאלה הזאת היא שאלה כמה אתה קשור לקב"ה, כמה אכפת לך מזה שהקב"ה אין לו בית. הקב"ה רוצה שנרגיש החיסרון הזה, שנרגיש שאנחנו נמצאים במצב נורא, במצב קשה". 

"אנחנו צריכים להבין שחורבן בית המקדש זה חורבן של החיים שלנו כי כל חיינו זה בשביל קיום התכלית שבעבור זה נבראנו ואם חסר בתכלית שבעבורה נבראנו אז בעצם חסר בחיים שלנו כמו אדם שהיה חכם ועבר אירוע מוחי ושכח חוכמתו שחייו אינם חיים אותו הדבר חורבן בית המקדש שמזה שאבנו וינקנו את כל הרוחניות שלנו כדי שאדם יגיע לתכלית הנרצית ע"י שהיו רואים את עבודת הקורבנות היה השפעה של יראת שמים וכשאדם נכשל בחטא היה מביא קורבן וע"י זה היה מתכפר ועכשיו שכל זה נחרב אנו צריכים לבכות ע"ז כמו שאמר הנביא ירמיה "מי ייתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה יומם ולילה" בכיה בלי גבול וכל אבלות יש גדרים כמה מותר להתאבל כמה ימים ואיך אבל בחורבן בית המקדש אין גבול באבלות "ואבכה יומם ולילה"."

האזינו לשיחה המלאה

הרב עמרם פריד תשעה באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד