י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

רוב מכריע: להחמיר ענישה לעברייני תנועה

בסקר נבדקו עמדות הציבור בישראל כלפי אכיפה משטרתית בכבישים והערכת הסיכויים של נהגים להיתפס בגין עבירות תנועה שונות • המסקנה: הציבור לא ממש מאמין באפקטיביות האכיפה המשטרתית במתכונת הקיימת

תומכים בענישה, נוסעים בפראות. כבישי ישראל
תומכים בענישה, נוסעים בפראות. כבישי ישראל

סקר שנערך עבור עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, מגלה: רוב מכריע של 78% מהציבור בישראל, סבור, כי יש להחמיר עם הענישה כלפי עברייני התנועה.

מהסקר עולה עוד, כי רק 16% סבורים כי הענישה הקיימת כיום הינה במידה המתאימה. 3% בלבד חושבים כי יש להקל בחומרת הענישה לעברייני תנועה.

בסקר נבדקו עמדות ותפיסות הציבור בישראל כלפי אכיפה משטרתית בכבישים, מידת ההצלחה של אכיפה זו והערכת הסיכויים של נהגים להיתפס בגין עבירות תנועה שונות בזכות האכיפה המשטרתית.

מבין העבירות שנבחנו, העבירה הנתפסת כבעלת סיכוי גבוה להיתפס בה, הינה נהיגה תחת השפעת אלכוהול (40%). גם מעבר באור אדום נתפסת כעבירה בה הסיכוי להיתפס גבוה יותר מעבירות אחרות (47%).

שאר העבירות שנבדקו – עקיפה בקו הפרדה לבן, דיבור בסלולארי, אי חגירת חגורת בטיחות, ונסיעה מעל למהירות המותרת ב-20 קמ"ש, מוערכות ע"י כשליש מהציבור (27-34%) בלבד כעבירות שהסיכוי להיתפס בהן גבוה. אי שמירת מרחק נתפסת כעבירה שהסיכוי להיעצר בה הוא הנמוך מבין העבירות שנבדקו. 69% מאמינים כי העובר עבירה זו לא ייתפס.

הערכת הציבור לגבי מידת האפקטיביות של האכיפה המשטרתית נמוכה יחסית ועומדת על ציון ממוצע של 5 על סולם של 1-10. 47% מהנהגים נעצרו ע"י המשטרה לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה (כולל בדיקת רישיונות שגרתית). כ- 10% נעצרו לצורך בדיקת אלכוהול, וכ–18% נוספים נעצרו ע"י שוטר בנסיבות אחרות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי "הצמצום המאסיבי בתקציב משטרת התנועה שבוצע בשנה האחרונה, נותן את אותותיו בעמדות של ציבור הנהגים. אם תמשיך ההזנחה באכיפה בכבישים – נמצא את עצמנו מידרדרים במהירות, וההשלכות לבטיחות בדרכים יהיו הרות אסון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד