י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

הח"כ הרפורמי דורש מראה"מ: "ליישם את מתווה הכותל במהירות"

לא רק מאחורי הקלעים: ברקע פגישתם של חברי התנועה קונסרבטיבית בכנסת יחד עם שרים ובכירים בקואליציה, שם העלו את הדרישה לבטל את הקפאת מתווה הכותל, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי'. היום, ט' באב מצטרף גם הח"כ הרפורמי קריב לדרישה וקורא ליישם המתווה לאלתר

הח"כ הרפורמי דורש מראה"מ: "ליישם את מתווה הכותל במהירות"
הכותל הדרומי צילום: מתוך הטוויטר

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' בסוף השבוע, בארגוני הרפורמים והקונסרבטיבים מעלים הילוך בדרישותיהם מהממשלה ללא החרדים שם דרשו תחילה את יישום מתווה הכותל, כעת זה מגיע כדרישה רשמית מנציג הרפורמים בכנסת.

בתגובה למהומות אמש (מוצ"ש) ברחבת הכותל הרפורמי, קרא חבר הכנסת גלעד קריב, נציג הרפורמים בכנסת ליישם את מתווה הכותל שנותן לרפורמים רחבה לקיים תפילות מעורבות ואף נותן להם נציגות בהנהלת הכותל.

"ההפרעות האלימות לתפילות תשעה באב בכותל השוויוני והרוח הגבית שניתנת להן על ידי רב הכותל והממסד הרבני מוכיחות את הצורך ביישום מהיר של מתווה הכותל במלואו", כתב חבר הכנסת קריב.

עוד הוא הוסיף וקרא פומבית לראש הממשלה ⁦‪נפתלי בנט‬⁩, "שיזם את הקמת הרחבה", לדבריו, וכן ליתר שרי הממשלה, "לשים סוף לבריונות המתכסה באצטלת קדושה ולהסדיר את פעילות הרחבה השוויונית בחוק ובתקנות כפי שנדרש".

חשיפת 'בחדרי'

כאמור, דרישת קריב באה אחרי שאמש, ליל ט' באב, הגיעו מאות מתפללים לרחבת הכותל הדרומית, כחלק מהמאבק על זהותו היהודית של הכותל.
בתגובה לתפילה רבת המשתתפים, רפורמים שהיו במקום החלו בהתפרעויות, הביאו הגברה בניגוד לחוק, והפריעו למתפללים ולמתפללות בתפילתם, בחסות ח"כ גלעד קריב, שהגיע גם הוא לרחבה.

כזכור, בסוף השבוע דיווח 'בחדרי חרדים' על הפגישה הסגורה של הקונסרבטיבים בכנסת עם שרים ובכירים בקואליציה שם הם העלו את הדרישה הראשונה לבטל את הקפאת מתווה הכותל, וליישם את המתווה שעורר סערה פוליטית בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לראשי הסיעות החרדיות.

מנהיגי הקהילה הקונסרבטיבית חוששים מפירוק הממשלה בקרוב ולכן ביקשו את עזרת השרים ונציגי הקואליציה לבטל את ההקפאה בהקדם כדי להשיג את המטרה עוד לפני שהממשלה עלולה ליפול.

הכותל הרפורמי גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד