י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מה זה 'התו השמח'

באירועים ושמחות המסיכות יוחזרו, כיצד זה ישפיע עלינו

כל מי שנוחת בישראל, כולל מחלימים ומחוסנים, מחויב בבידוד ליממה | שאלות ותשובות לגבי התו השמח, ואיך זה בפועל ישפיע עלינו | כל מה שרציתם לדעת

באירועים ושמחות המסיכות יוחזרו, כיצד זה ישפיע עלינו
אילוסטרציה צילום: pexels

מה זה מתווה "התו השמח"?

בהמשך להודעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר הבריאות ניצן הורוביץ ביום חמישי האחרון, צפויות להיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב תקנות המגבילות את תחום האירועים, בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות בממשלה, כפי שפורסם הבוקר בעיתון 'ישראל היום'.

מה הן ההגבלות שיחולו על אירועים במסגרת מתווה זה?

כניסה לאירועים עם יותר ממאה משתתפים במקומות סגורים, שכוללים אכילה ושתייה ושהינם בעלי סיכויי הדבקה גבוהים, תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולבעלי תוצאת בדיקה שלילית של עד 72 שעות. במסגרת זו תחול חובת עטיית מסיכות, למעט בזמן פעילות מותרת כדוגמת שתייה ואכילה.

האם תהיה הגבלה על מספר האורחים?

לא, כמות המשתתפים לא תוגבל.

אילו אירועים נכללים תחת ההגבלות הללו?

חתונות ושמחות, הופעות בעמידה, מסיבות וכנסים.

האם ילדים יוכלו להשתתף באירועים הללו?

ילדים, כמו המבוגרים, יוכלו להשתתף באירועים הללו אם הם מחוסנים, או אם תהיה ברשותם בדיקת קורונה מאושרת של עד 72 שעות לפני האירוע.

האם צריך לעטות מסיכות בזמן הריקודים?

כן, כאמור, תחול חובת עטיית מסיכות, למעט בזמן פעילות מותרת כדוגמת שתייה ואכילה.

האם יש הגבלה על שמירת מרחק באירועים?

כרגע אין שום הגבלה של מרחק באירועים.

מה הסיכוי שיחמירו ויוסיפו עוד מגבלות?

לדברי נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, "ביקשנו שאם המצב ילך ויחמיר נוותר על קבלת הפנים כדי להגיע ישר למתחם הארוחה, ומייד לאחר מכן מסיבת ריקודים. ככה מי שירצה לרקוד ייהנה מאזור הריקודים, ומי שירצה להישאר באזור המסעדה יישאר שם. יש עוד כמה דברים שאם המצב יהיה יותר חמור נלמד לעשות אותם, אולי שתי קפסולות. כרגע זה המצב ואנחנו מקווים שכך יישאר".

בנוגע לטיסות - מי צריך להיכנס לבידוד בחזרה לארץ?

כל מי שנוחת בישראל, כולל מחלימים ומחוסנים, מחויב בבידוד ל-24 שעות או עד קבלת תוצאות בדיקות הקורונה שבוצעו בנתב"ג לאחר הנחיתה בישראל. מי שמחויב בבידוד מלא הם רק מי שלא חוסנו או החלימו וחזרו מכל מדינה בחו"ל, כולל מחוסנים ומחלימים שחזרו ממדינות ברמת סיכון מרבית או באזהרת מסע חמורה.

כמה זמן זה בידוד מלא לחוזרים מחו"ל?

בידוד מלא כרגע הוא 14 ימים עם בדיקה אחת או 7 ימים עם שתי בדיקות - הבדיקה שמבצעים בנתב"ג לאחר הנחיתה, ובדיקה נוספת לפני סיום שבעת ימי הבידוד.

מה קורה אם נדבקים בחו"ל?

מי שנדבק בחו"ל לא מורשה לטוס לישראל ומועבר למלון, לדירה או למלונית קורונה, שם יעביר את התקופה שבה הוא נחשב כנשא של הנגיף. חשוב מאוד לשים דגש על נושא הביטוח, שכן ביטוח שמכסה מפני הדבקה בחו"ל יממן לכם את השהייה במלון ואת שינוי כרטיס הטיסה.

מסכות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד