י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משכירים דירה? כך תחסכו בתשלום המס

רו"ח יוסי גסנר נותן לכם, משכירי נכסים, טיפ משמעותי לכיס: כך תחסכו אחוז נכבד מתשלום המס בגין דמי ההשכרה • קורא לביטוח לאומי לפעול בהוגנות וליידע את הלקוחות על זכויותיהם

לוודא מול 'ביטוח לאומי'. דירה להשכרה
לוודא מול 'ביטוח לאומי'. דירה להשכרה



אם ברשותכם נכס מושכר, ייתכן ו'המוסד לביטוח לאומי' גובה מכם מס מדמי-ההשכרה. גם אם לא ידעתם על כך, ביטוח לאומי עשוי 'לגנוב' מכם סכום גדול משמעותית מהחיוב האמיתי שלכם.

רואה החשבון יוסי גסנר מסביר בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' את ה'שוד הגדול' של ביטוח לאומי. לדבריו, ביטוח לאומי מייחס את הנכס באופן טבעי רק לאחד מבני הזוג וגובה מס לפי בעל המשכורת הגבוהה משניהם, זאת כל עוד לא עודכן הביטוח ביטוח לאומי כי ההכנסה מתייחסת לשני בני הזוג.

• מה המשמעות הכלכלית של ה'שוד'?

"חוקי המס נותנים פטור חודשי ממס על הכנסה בסך של 2000 שקל - כתוצאה מהשכרת נכס - כרבע מההכנסה הממוצעת במשק על כל אחד מבעלי הנכס המושכר. לכן, אם ניקח כדוגמה נכס המניב 40 אלף שקל לשנה, אם הנכס מתייחס לבן זוג אחד, יהיה הפטור על 24 אלף שקלים והמשכיר יאלץ לשלם מס על 16 אלף שקלים, אבל אם הנכס יתייחס לשני בני הזוג, אז ההכנסה תהיה פטורה לגמרי ממס".

• איזה משמעויות נוספות קיימות כתוצאה מחישוב הנכס בבעלות שני בני הזוג?

"אם אחד מבני הזוג אינו עובד כלל – אזי חלקו בנכס פטור לגמרי ממס בכל סכום שהוא, דבר היכול להוזיל את תשלום המס משמעותית".

• מה אתה מציע לעשות?

"ישנם שני דברים, האחד במישור האישי ואחד במישור הציבורי, במישור האישי על כל בעל נכס להשכרה לוודא מול הביטוח הלאומי שהגבייה על הנכס נעשית לפי חישוב של שני בני הזוג ולזכות בהנחה המגיעה לו.

"במישור הציבורי, אני חושב שמן הראוי לחייב את הביטוח הלאומי לשלוח לכל מבוטח את טופס 351 – הצהרה על שיתוף נכסים וליידע אותו בזכויות המגיעות לו".

יוסי גסנר, רו"ח. www.startbusiness.co.il

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד