י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש מהסלמה בבירה

מתיחות בירושלים: בנט הנחה על המשך עליית יהודים להר הבית

מאז שעות הבוקר עולים יהודים לשטח הר הבית, דבר שמגביר את המתיחות בירושלים כולה | מוקדם יותר נרשמו עימותים אך נכון לשעה זו השקט נשמר בשטח ההר | ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערכת מצב, כשבסיומה הנחה: תימשך עלייה מסודרת ובטוחה של יהודים להר הבית

מתיחות בירושלים: בנט הנחה על המשך עליית יהודים להר הבית
מניפים דגלי פלסטין בהר הבית, ארכיון צילום: פלאש 90

במשטרה נערכים לקראת עימותים נרחבים והסלמה ביטחונית בירושלים בשל עלייתם של מתפללים יהודים לשטח הר הבית לרגל ט' באב, דבר שעלול להבעיר את השטח ולגרור מהומות. מוקדם יותר נרשמו יידויי אבנים לעבר שוטרים בהר הבית. מהמשטרה נמסר כי סמוך לשעה 05:00 לאחר תפילת הבוקר, מספר צעירים החלו ליידות אבנים ברחבת הר הבית לעבר כוחות המשטרה, שהפסיקו האירוע.

אנשי דת ופעילים מוסלמים קראו לצעירים ערבים להגיע להר הבית מכל רחבי הארץ ו"לשמור על מסגד אל אקצה", לדבריהם. נכון לשעה זו נשמר השקט בהר הבית ובעיר העתיקה, בצל עליית יהודים מסודרת להר, המבוצעת בליווי כוחות משטרה. גם מספר חברי כנסת עלו הבוקר להר הבית.

במהלך הלילה נרשמו עימותים באזור העיר העתיקה אך כוחות משטרה ומשמר הגבול המוצבים באזור, בלמו את האירועים במהירות. יחד עם זאת, במשטרה נערכים לאפשרות של הגעת מאות צעירים שיתעמתו עם כוחות הביטחון.

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר  הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה בנוגע לאירועים בהר הבית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנט הנחה להמשיך בעלייה מסודרת ובטוחה של יהודים להר, תוך שמירה על הסדר במקום. "ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים הערכות מצב נוספות בשעות הקרובות".

משטרת ישראל ערוכה ביממה האחרונה בכוחות מוגברים על מנת לאפשר את שמירת הסדר וביטחון הציבור", נמסר מהמשטרה. "כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות במקום לשמירת הסדר וחופש הפולחן". במשטרה ציינו כי מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן מפקד על כלל הכוחות ומקיים הערכות מצב.

 

 

 

הר הבית ירושלים נפתלי בנט מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד