י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בגלל טופס אחד

אטימות: זוג נחת בנתב"ג, וגורש בחזרה לארה"ב

זוג אזרחים אמריקנים הוזמנו לאירוע חתונה בארץ, וטרם עלייתם למטוס נבדקו האישורים הנדרשים בתקופת הקורונה, פרט לטופס אחד שלא הכירו, והם גורשו חזרה לארה"ב

אטימות: זוג נחת בנתב"ג, וגורש בחזרה לארה"ב
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פרופ' עודד גונן, בן 66, קצין צה"ל לשעבר, גורש אתמול מנתב"ג בחזרה לארצות הברית ביחד עם אשתו. לאחר שהתברר כי אין בידו את האישורים הנדרשים במסגרת הנחיות נגיף הקורונה. כך מדווח יואב איתיאל באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, גונן כיום אזרח אמריקני עלה ביחד עם אשתו פולין, אזרחית אמריקנית על טיסת "יונייטד איירליינס" בשדה התעופה "ניוארק" בניו ג'רזי. לדבריהם, טרם עלייתם למטוס, נבדקו כל מסמכיהם, הכוללים 11 תעודות ואישורים שונים הנדרשים לכניסה לישראל.

עם נחיתתם בנתב"ג, הודיעו להם פקיד רשות ההגירה כי חסר להם "טופס אישור כניסה לישראל", הנדרש בשל המצב החל מיום רביעי, 14 ליולי. הם לא הכירו את הטופס, אך לטענתם היו מוכנים לעשות כל שנדרש כדי להסדיר זאת, ובלבד שיותירו אותם בארץ. כך על פי הדיווח באתר 'וואלה'.

"לא היה עם מי לדבר", הוא מסר מתוך המטוס באמצעות אחותו. "הדיילים בנתב"ג התחמקו מלהזדהות כשביקשנו, לקחו לנו את הדרכונים והם מחזיקים אותם אצלם, הן איימו שאם לא נסכים (לעזוב) יעצרו אותנו ויחתימו לנו את הדרכון בחותמת שחורה שתמנע מאיתנו כניסה לישראל במשך עשר שנים".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "מדובר בזוג אמריקנים (ולא באזרח ישראל כפי שניתן להבין) אשר נחתו בישראל ללא אישור כניסה כנדרש. נבהיר כי מזה כשנה וחצי נהוגה מדיניות כניסת זרים מותאמת לתקופת הקורונה ובמסגרתה נדרש כל זר המבקש להגיש בתקופה זו, בה אסורה כניסת תיירים זרים, להצטייד באישור מראש. פירוט רחב בנושא המדיניות מופיע הן באתר הממשלתי בישראל והן באתר משרד החוץ במספר שפות, לרבות באנגלית. זאת ועוד, הנושא הובהר כמה פעמים במהלך השנה לחברות התעופה וכך נעשה אך בשבוע האחרון".

מטוס ארה"ב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד